اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: اظهارات قرضاوی فتنه می‌انگیزد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در انتقادی بی‌سابقه از یوسف قرضاوی، اظهارات او درباره دولت امارات متحده عربی را «تحریک آمیز» خواند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: اظهارات قرضاوی فتنه می‌انگیزد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «عبداللطیف الزیانی، اظهارات یوسف قرضاوی علیه امارات در خطبه های نماز جمعه دوحه را محکوم کرد و آن را به مثابه اظهاراتی تحریک آمیز و غیرقابل قبول دانست و گفت: این اظهارات، ادعاهایی باطل است که فتنه می انگیزد و هیچ کس جز دشمنان امت اسلامی از آن سود نمی برد.

الزیانی که با خبرگزاری امارات مصاحبه می کرد، با ابراز تاسف از این که قرضاوی چنین اتهاماتی به امارات وارد کرده، افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید در شرایط حساس کنونی که بحران منطقه را فرا گرفته، به حفظ همبستگی و گسترش هم یاری توجه ویژه مبذول بدارند.

یوسف قرضاوی در خطبه نماز جمعه هفته گذشته در دوحه قطر، دولت امارات را «ضد احکام اسلام» نامیده و تاکید کرده بود که امارات همواره برای مقابله با احکام اسلام تلاش می کند.

شبکه سعودی: قرضاوی مبلغ فتنه است

برنامه «اتجاهات» که از شبکه سعودی «روتانا» پخش می شود با نامیدن این مفتی مصری- قطری با عنوان «پدیده ای به نام قرضاوی» به بررسی مواضع وی در برابر موضوعات مهم در عرصه عربی و بین المللی و نیز نظر وی نسبت به حاکمان کشورهای عربی پرداخت.

«زهیر کتبی» نویسنده عربستانی نیز از وزارت خارجه عربستان خواست سفیر قطر در ریاض را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را نسبت به اهانت‌های یوسف قرضاوی به حکومت و ملت عربستان ابراز نماید.

سایت عربستانی «المرصد» نوشت: قرضاوی با وجود آنکه ده‌ها سال است از مصر خارج شده و تابعیت قطری گرفته است، همچنان در حال دخالت در امور داخلی مصر است. وی پس از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر و دستگیری سران و اعضای گروه اخوان المسلمین به شدت تلاش می‌کند تا مردم مصر را علیه حاکمان فعلی تحریک کند.

زهیر کتبی قرضاوی را به «عبدالله بن سبأ» تشبیه کرد و گفت که او از یک مبلغ دینی به مبلغ اختلاف و فتنه و منافع سیاسی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول