اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

البیان: قطر درصدد تبعید قرضاوی از خاک خود است

روزنامه اماراتی البیان نوشت: دولت قطر در پی اظهارات فتنه‌انگیز و تحریک‌آمیز یوسف قرضاوی، مفتی مصری‌الاصل قطری در خطبه‌های نماز جمعه مسجد دوحه، در صدد تبعید وی از خاک این کشور است.

البیان: قطر درصدد تبعید قرضاوی از خاک خود است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اماراتی البیان، گزارش های رسانه ای و منابع نزدیک به جماعت اخوان المسلمین حاکی است که قطر به زودی یوسف القرضاوی را به خاطر ایجاد مشکلاتی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ایجاد شده  از خاک این کشور تبعید می کند.

این روزنامه اماراتی به نقل از روزنامه فرانسوی جون افریک نوشت: القرضاوی عنصر نامطلوب در دوحه است و مواضع رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان در برهه اخیر موجب شده که قطر ملاحظاتی را در قبال وی اتخاذ کند.

این روزنامه فرانسوی آورده است: قرضاوی به خاطر سیاست های خصمانه ای که در قبال متحدان قطر در داخل شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرده برای، سیاست های قطر یک سنگینی محسوب می شود تا جایی که دولت قطر نیز چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای اظهارات قرضاوی علیه امارات را نظر شخصی‌اش خوانده و تأکید کرده بود که مواضع رسمی دوحه تنها از طریق دستگاه دیپلماسی این کشور منتشر خواهد شد.

جون افریک به نقل از یک پژوهشگر مرکز پژوهش های "یافس جونزالس کویجانو" درباره قرضاوی نوشت:قرضاوی اکنون محل نارضایتی امیر قطر شده است.

در روزهای اخیر فاش شد که دستگاه اطلاعاتی قطر درباره تأثیر منفی خطبه‌های قرضاوی بر روابط آن کشور با همسایگان و سایر کشورهای عربی و اسلامی هشدار داده است. این امر باعث جایگزینی «محمد العریفی» به جای وی در خطبه‌های نماز جمعه شد.

قرضاوی از دهه شصت میلادی تاکنون در قطر زندگی می‌کرده و مدت‌ها در دستگاه‌های آموزشی و دینی این کشور فعالیت کرده است. وی با وجود ادعای میانه‌روی و نگارش کتابی در نکوهش تکفیر و مباح دانستن خون مسلمانان، حاکمان شماری از کشورهای مسلمان را مهدورالدم اعلام کرده است.

او همچنین در خطبه نماز جمعه سه هفته پیش خود شدید ترین حملات را متوجه کشور امارات متحده عربی کرد و این کشور را غیر اسلامی و ضد اسلامی نامید. در واکنش به اظهارات وی،‌ ضاحی خلفان رئیس پلیس سابق دبی نیز قرضاوی را مورد حمله و انتقاد شدید قرار داده و او را شیخ فتنه گر نامید.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول