اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب 7 تعاونی صورت می‌گیرد

خدمات‌دهی 182 فروشگاه عشایری به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات‌دهی 182 فروشگاه عشایری در قالب 7 تعاونی به عشایر این استان خبر داد.

خدمات‌دهی 182 فروشگاه عشایری به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مجید علی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش مهم و موثر عشایر در تولید محصولات لبنی، پروتئینی و صنایع دستی گفت: امروزه بخش اعظمی از نیاز کشور توسط عشایر تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از گذشته تاکنون به عنوان تولید کننده نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور داشته‌اند.

علی‌پور با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به عشایر ارائه شده است، اظهار کرد: به دلیل شرایط جغرافیای استان هنوز جای کار برای عشایر زیاد است و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید عزم خود را برای خدمت هر چه بیشتر به عشایر جزم کنند.

این مسئول در امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود مشکلات متعددی که در سال‌های اخیر برای عشایر در اثر خشکسالی به وجود آمد، هیچ خللی در عزم و اراده عشایر در زمینه تولید محصولات دامی به وجود نیامد و آنها با تلاش و همت مثال‌زدنی بر این مشکلات فائق آمدند و روز به روز بر میزان تولید خود می‌افزایند.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از قشر تولیدکننده عشایر و حذف عناصر واسطه، ‌شبکه تعاونی‌های عشایری در کشور و به تبع آن در استان‌های مختلف تشکیل شد.

علی‌پور اقدام در جهت سازماندهی، ایجاد و گسترش نهادهای مشارکتی، تشکل‌های تولیدی توزیع و مصرف عشایری در چارچوب وظایف سازمان امور عشایر ایران را از اصلی‌ترین وظایف تعاونی‌های عشایری دانست و افزود: برنامه‌ریزی و انجام اقدام‌های لازم به منظور بسیج نیروها و امکانات مردمی عشایر در اجرای برنامه ساماندهی به مناطق عشایری نیز از دیگر وظایف تعاونی‌های عشایری است.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر هفت تعاونی عشایری و 182 فروشگاه عشایری در استان در حال خدمات‌رسانی به قشر مولد و تلاشگر عشایر هستند.

انتهای پیام/82008/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول