اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری:

راهنمای گردشگری یک شخصیت فرهنگی است

دبیر کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور گفت: راهنمای گردشگری یک شخصیت فرهنگی است و می‌تواند، تفکرات نوآورانه خویش را به همه افراد جامعه ارائه دهد.

راهنمای گردشگری یک شخصیت فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، سیده‌مهسا مطهر پنجشنبه شب در نشست خبری هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در بم گفت: برای برگزاری این گردهمایی به 26 انجمن در سطح کشور فراخوان دادیم و حدود 700 نفر ثبت‌نام کردند.

وی بیان داشت: هدف ما از برگزاری این گردهمایی ایجاد اتحاد بیشتر بین راهنمایان گردشگری است تا افراد ضمن آشنایی اطلاعات و دانش خود را به یکدیگر انتقال دهند.

مطهر ادامه داد: راهنمای گردشگری یک شخصیت فرهنگی است و می‌تواند، تفکرات نوآورانه خویش را به همه افراد جامعه ارائه دهد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور افزود: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به تشکل‌های غیردولتی دارد و امروز نهال این انجمن به درختی تنومند تبدیل شده و امیدواریم با  کمک دولتمردان توانمندی‌های خود را به نمایش بگذاریم.

هوشنگ مرادی‌کرمانی از نویسندگان کشور نیز گفت: راهنمایان گردشگری باید از وضعیت جغرافیایی شناخت کافی داشته باشند.

وی بیان داشت: واژه‌های مختلفی در سطح دانشگاه‌های کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد که یکی از موضوعات مورد نظر دانشگاهیان بخش گردشگری است و ما در فرهنگستان زبان فارسی این واژه‌ها را تصحیح می‌کنیم.

این نویسنده ادامه داد: ما هرچه در دوران کودکی دیده‌ایم در طول زندگی با خود به همراه داریم و من از 13 سال حضور در استان کرمان و روستای سیرچ خاطرات متفاوتی دارم که در نوشته‌های مختلف آنها را مورد استفاده قرار دادم.

مرادی‌کرمانی تصریح کرد: پشت هر داستان یک فرهنگ وجود دارد و یکی از مسائل مهم در این زمینه شناخت کافی از وضعیت جغرافیایی است که راهنمایان گردشگری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر هنرمند یک نوع نگاه به جامعه دارد، اذعان داشت: داستان قصه‌های مجید یک نگاه متفاوت به اصفهان از دریچه‌ای تازه بود که در این داستان آثار و جاذبه‌‌های اصفهان که یک شهر غنی است، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول