اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

تحقق اقتصاد مقاومتی به دور از شتاب‌زدگی امکانپذیر است

امام جمعه راور گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایران از جمله منابع و ذخایر سرشار نفت و گاز، قطعا به دور از شتاب‌زدگی و سلیقه‌ای عمل کردن، تحقق اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است.

تحقق اقتصاد مقاومتی به دور از شتاب‌زدگی امکانپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راور اظهار داشت: تقوا مهمترین و اساسی‌ترین موضوع زندگی یک مسلمان است.

وی عنوان کرد: همانگونه که در قرآن مجید بیان شده است، یکی از نشانه‌های بارز متقین دوری از حرام‌خوری و ربا‌خواری است.

تویسرکانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: ای مؤمنان مواظبت کنید مال حرام در زندگیتان پیدا نشود و از راه ربا مالی کسب نکنید و اگر در داد و ستدهایتان ربایی پیدا شد آن را از خود دور کنید و خود و خانواده و مالتان را با ربا آلوده نکنید.

امام جمعه راور با گرامیداشت هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بیان داشت: روز امور تربیتی و تربیت اسلامی با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام و چرخه‌ی آموزش و پرورش آغاز به فعالیت کرد تا هم موجب نشر و گسترش فرهنگ اسلامی باشد و هم در مرحله عمل ارزش‌ها و دستورات ناب ‌اخلاقی و اسلامی در بین دانش‌آموزان و مربیان محقق شود.

وی با بیان اینکه موضوع تربیت از اصول مهم انقلاب اسلامی است، بیان کرد: اگر به تربیت فرزندان توجه ویژه نکنیم به دیگر اهداف آموزشی نخواهیم رسید، لذا لازم است، برنامه‌های تربیتی فرزندان به ویژه دانش‌آموزان تقویت شود.

تویسرکانی با تاکید بر اهمیت ارتباط بین خانواده‌ها و مسئولان آموزش و پرورش و معلمان در راستای تربیت اسلامی افزود: ارتباط خوب میان اولیا و مربیان کمک بزرگی در راستای تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این سیاست‌ها راه‌کاری مناسب در راستای مقابله با تحریم‌های دشمنان نظام و انقلاب است.

امام جمعه راور بیان کرد: ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار و عزت خود را به همه دشمنان نشان داد و بار دیگر سران آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیست و سایر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را سردرگم و حیرت‌زده کرد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکا و استکبار جهانی پاسخ گستاخی‌های خود را در راهپیمایی عظیم مردم دریافت کردند و مردم همواره نشان داده‌اند که در کنار انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن هستند.

تویسرکانی ابراز داشت: با توجه به حربه‌های اقتصادی دشمنان باید با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست، بلکه به معنای شناخت آسیب‌ها و چالش‌های اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان و برنامه‌ریزی برای جبران این آسیب‌ها و رفع موانع آن است.

امام جمعه راور گفت: با توجه به امکانات بسیار خوب داخلی از جمله منابع و ذخایر سرشار نفت و گاز و سایر منابع خدادادی و نیروی کارآمد انسانی که در این کشور وجود دارد، قطعا با برنامه‌ریزی دقیق و به دور از شتاب‌زدگی و سلیقه‌ای عمل کردن، تحقق اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه مقابله با تحریم‌های دشمنان راهکاری مناسب برای توسعه و پیشرفت کشور است، افزود: اقدام رئیس جمهور‌ ‌و رئیس مجلس پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، لبیک به موقع به فرمان مقام معظم رهبری بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/2446/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول