اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پیشین بنیاد نخبگان اصفهان:

بازنگری در فعالیت‌های بنیاد نخبگان اصفهان ضرورت دارد

رئیس پیشین بنیاد نخبگان اصفهان گفت: زمان این فرا رسیده که بنیاد نخبگان پس از چند سال تجربه کاری از نظر عملکرد بازنگری و فعالیت‌های آن ارزیابی شود.

بازنگری در فعالیت‌های بنیاد نخبگان اصفهان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هادی اکبرزاده پنج‌شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه ریاست بنیاد نخبگان استان اصفهان، اظهار داشت: ما در این مرکز از وجود دو قشر وظیفه‌شناس و متعهد جوانان پر انگیزه و شخصیت‌های با تجربه و فرهیخته استفاده می‌کردیم.

وی با بیان اینکه به یقین شقایق حق جوی جوانمرد شخصیت نو آور و خلاق بوده و خوش بینم گام‌های بلندی را بر می‌دارد چرا که از نظر تجربه در رده سنی میان دو قشر با تجربه و جوان قرار دارد، افزود: زمان این فرا رسیده که بنیاد نخبگان پس از چند سال تجربه کاری از نظر عملکرد بازنگری و فعالیت‌های آن ارزیابی شود.

ریاست پیشین بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه نخستین هدف ما این است که جریان فرار مغزها را کنترل کرده و از سوی دیگر باید رضایت افراد تحت پوشش از این مرکز ارزیابی شود، تصریح کرد: شاید فرا رسیده که تجدید نظری در کل رویکرد مجموعه نخبگانی شکل گیرد.

وی با توجه به اینکه در چند سال گذشته شناسایی و حمایت از افراد نخبه را بر عهده داشتیم، ادامه داد: شاید نیاز باشد که به جای تکیه بر روی فرد بر کارها و فرآیندها تکیه کنیم چرا که شاید این روش به روش‌های غربی نزدیک‌تر باشد.

اکبرزاده با بیان اینکه نخبه پروری به عنوان یک هدف مطرح بوده، اما به اندازه کافی به این مقوله نپرداختیم که ظرفیت‌های مختلف را شناسایی کرده و بستر سازی کنیم، اضافه کرد: ما باید دایره نخبگی را گسترش دهیم چرا که نخبگان ما تنها با شاخص‌های آکادمیک انتخاب می‌شوند در حالی که به یقین بی‌سوادانی داریم که نخبه هستند؛ اما به دلیل برخی مسائل موفق به تحصیل نشده‌اند که این مسئله نیز باید هدف گذاری شود.

ریاست پیشین بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه باید جایگاه بنیاد نخبگان فرا ستادی باشد که با بخش‌های مختلف جامعه تعامل داشته باشد، ابراز کرد: برای اینکه این رسالت تحقق پذیرد باید در هیئت وزیران به جایگاه نخبگان توجه شود و به کار گیری شوند.

وی با اعتقاد بر اینکه ظرفیت بنیادهای استانی یکسان نیست و استان‌های مختلف ظرفیت متفاوت دارند، عنوان کرد: اگر به همه استان‌ها یکسان نگاه کنیم از عدالت به دور است و پیشنهاد می‌کنم که راهکاری ترسیم شود که استان‌های توانمند آزادی عملی بیشتری داشته باشند تا بتوانند در سطح وسیع‌تر کار کنند.

انتهای پیام/2301/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول