اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در اجرای فاز دوم هدفمندی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نگاه دولت یازدهم را نگاه دلسوزانه و عالمانه خواند و گفت: اگر مجلس و دولت به‌دنبال اجرای هدفمندی یارانه در فاز دوم است حتما شیوه‌ها را از اهالی دانشگاه‌ها کمک بگیرند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در اجرای فاز دوم هدفمندی

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر قاسم احمدی لاشکی، عصر امروز در نشست آموزش عالی و توسعه که در سالن اجتماعات فرودگاه نوشهر برگزار شد اظهار داشت: از موضوعات مهم دانشگاه‌ها همان مباحث فرهنگی و اجتماعی است که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و نظام است.

وی افزود: مازندران جایگاه ویژه علمی دارد و نوشهر و چالوس مجزا از کلیت وضعیت دانشگاهی مازندران نیست و بر اساس شاخص‌ها در منطقه غرب مازندران از محمودآباد تا رامسر یک دانشگاه دولتی نداشتیم اما سال گذشته پس از پیگیری‌های لازم دانشکده میراث فرهنگی به عنوان یک دانشکده دولتی در نوشهر راه‌اندازی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوشهر و چالوس معروف به شهرهای دانشگاهی هستند اظهار داشت: تعداد 12 مجموعه آموزش عالی در نوشهر و چالوس مستقر هستند که دو واحد آن دانشگاه آزاد اسلامی است و در این میان دانشگاه آزاد چالوس دانشگاه جامع است و در کل مجموعه‌های بسیار خوبی هستند و نیاز است این رویه ادامه داشته باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت گفت: مازندران در زمینه دانشگاه‌های کشور‌ در قسمت غیرانتفاعی رتبه اول کشور را دارد و در بخش دانشگاه‌های دولتی یک رتبه مانده به آخر هستیم و این نشان می‌دهد توزیع درستی در گذشته صورت نگرفته است و انتظار این است که نه فقط مازندران بلکه کل کشور را در فضای جدید وزارت علوم عادلانه‌تر ببینیم.

وی نگاه دولت یازدهم را نگاه دلسوزانه و عالمانه خواند و تصریح کرد: از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها باید استفاده کرد و اگر مجلس و دولت به دنبال هدفمندی یارانه در فاز دوم است حتما شیوه‌ها را از اهالی دانشگاه‌ها کمک بگیرند چون این کار موثرتر خواهد بود و این بزرگ‌ترین کمک به دولت است.

احمدی‌لاشکی گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی به‌ویژه چند رشته‌ای مهم است و با توجه به پایین بودن حجم دانشجو باید فضای تحصیلات تکمیلی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم کنار هم قرار داشتن اقتصاد و علم، تاکید کرد: اگر موضوع علم مطرح است شرکت‌های دانش بنیان اینها را تکمیل می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به هیئت امنای دانشگاه‌ها اختیارات بیشتری داده شود و امروز وضعیت کشور از نظر علمی و آموزشی مطلوب است و از سایر بخش‌ها در چشم‌انداز هستیم.

انتهای پیام/86019/ح30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول