اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد هدفمندی یارانه‌ها تأکید شد

ساماندهی جایگاه‌های سوخت کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان اجرایی استان برای ساماندهی و تجهیز زیرساخت‌های جایگاه‌های سوخت این استان در راستای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها استمداد طلبید.

ساماندهی جایگاه‌های سوخت کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسدالله طاهری عصر امروز در نشست ستاد هدفمندی یارانه‌ها که در سال آینده فاز دوم آن اجرایی خواهد شد با بیان نواقصی که در فاز اول آن وجود داشت، اظهار کرد: بحث هدفمندی یارانه‌ها ریشه‌ای‌ترین بحث برای نظام در ابعاد اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این موضوعی بود که بعد از پیروزی انقلاب به صورت کلی مطرح شد.

طاهری از معضل بزرگ سوخت در کشور و مصرف بالای آن نسبت به جمعیت گفت و افزود: اکنون ایران با 70 میلیون نفر جمعیت، سوختی برابر با دو کشور بالای یک میلیارد نفر جهان یعنی هند و چین مصرف دارد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر روزانه 70 میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور داریم که 50 میلیون لیتر آن از 9 پالایشگاه کشور استحصال می‌شود و مابقی نیز به صورت واردات از کشورهای دیگر خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت فوب بنزین خلیج فارس را 2 هزار و 900 تومان ذکر کرد و گفت: باید بپذیریم که اکنون قیمت هر لیتر گازوئیل با قیمت آب معدنی در کشور برابری می‌کند و از این حیث لطمات جبران ‌ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌شود.

طاهری تصریح کرد: اکنون دولت بیش از سه برابر آن که از حامل‌های انرژی مبلغی دریافت کند روی آن می‌گذارد و به مردم یارانه می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: طرح هدفمندی اقدام خوبی از سوی دولت گذشته بود اما نقاط ضعفی هم داشت که از جمله آن‌ها می‌توان از اجرای بدون اطلاع‌رسانی آن سخن به میان آورد که مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به لزوم اجرای طرح ساماندهی جایگاه‌های سوخت این استان برای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هماهنگی جایگاه‌های سوخت سی.‌ان.‌جی با شرکت گاز، نرخ‌گذاری از سوی بازرگانی برای سیلندرهای گاز و مشخص کردن قیمت‌های حمل و نقل از کارها و اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/2571/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول