اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی کشور:

توسعه پایدار با عبور از دروازه‌های علم و دانش محقق می‌شود

معاون توسعه، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور تنها راه رسیدن به توسعه پایدار که تضمین کننده عزت، سربلندی، افتخار و استقلال کشور است، را عبور از دروازه‌های علم و دانش دانست.

توسعه پایدار با عبور از دروازه‌های علم و دانش محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدباقر مسلمی ظهر امروز در دومین جشنواره خیرین مدرسه ‌ساز شهرستان اراک گفت: امروز بر همگان ثابت شده که توسعه پایدار ضامن عزت، سربلندی، پیشرفت، استقلال، اقتدار و آزادی هر جامعه‌ای است.

وی افزود: اکنون خیرین به این معرفت و باور رسیده‌اند که تنها راه سعادت و عزت کشور ایران پیشرفت و خودکفایی علمی است، بر همین اساس در ساخت فضاهای آموزشی نسبت به سایر اعمال خیر اهتمام ویژه‌ای دارند.

معاون توسعه، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور خاطرنشان کرد: دشمن از رشد و ارتقاء علمی جوانان ایران اسلامی در هراس است و می‌خواهد با هر ترفندی که شده مانع از پیشرفت نخبگان علمی کشورمان شود.

مسلمی ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای را از جمله توطئه‌های دشمن در راستای مبارزه با پیشرفت‌های علمی ایران عنوان کرد و ادامه داد: نقش مدرسه و فضاهای فیزیکی مناسب در اعتلای رشد علمی یک اصل بنیادی و غیر قابل انکار است و خیرین می‌توانند با توسعه فضاهای آموزشی در راستای رشد علمی کشور کمک‌های موثری را انجام دهند و کشور را از هر نوع وابستگی نجات بخشند.

وی با تاکید بر اینکه در بین کارهای خیریه مردم به مدرسه سازی علاقه بیشتری دارند و رویکرد احسان و نیکوکاری در عرصه مدرسه سازی برگرفته از عمق جان و اعتقادات مردم است، تصریح کرد: وجود 550 آیه در قرآن مجید و بیش از صدها روایات از ائمه اطهار در باب اهمیت علم و دانش به خوبی جایگاه دانش و علم آموزی را در نظام اسلامی بیان کرده است

معاون توسعه، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور با اشاره به اقدامات ارزنده خیرین مدرسه ساز افزود: در سال‌های اخیر خیرین جامعه با آگاهی به نیازهای آموزش و پرورش به فضاهای استاندارد در پوشش مجمع خیرین مدرسه ساز، نهضت مدرسه سازی را آغاز کرده‌اند.

مسلمی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه نیاز کشور به مدرسه ‌سازی کم نخواهد شد، بیان کرد: در زمانی که خیرین جهاد مدرسه سازی را آغاز کردند تعداد دانش‌آموزان 18 میلیون و مدارس به صورت سه نوبته و با تراکم دانش‌آموز بالا برگزار می‌شد و اکنون نیز با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان کمتر شده، ولی بر اساس عدالت آموزشی و استانداردها کلاس‌ها باید به صورت یک نوبته صبح و با تراکم دانش‌آموز کمتر برگزار شوند.

وی یادآور شد: برخی از مدارس نیز به علت فرسوده بودن، کارکردهای لازم آموزشی را ندارند و نیاز به بازسازی دارند که این مهم نیز با همت خیرین محقق می‌شود.

معاون توسعه، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور با توجه به افزایش مهاجرت به حاشیه شهرها و نبود فضاهای آموزشی در شهرهای جدید بر ضرورت احداث واحدهای آموزشی در حاشیه شهرها تاکید کرد.

انتهای پیام/87002/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول