اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان مطرح کرد

فقدان مهارت یکی از عمده‌دلایل مشکل بیکاری جامعه

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان بیکاری را یکی از مشکلات جامعه برشمرد و گفت: یکی از دلایل بیکاری فقدان مهارت است.

فقدان مهارت یکی از عمده‌دلایل مشکل بیکاری جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا مهرابی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه امروزه توسعه بدون آموزش مفهومی ندارد و دنیای کسب و کار هر روز پیچیده‌تر می‌شود، خواستار توجه به آموزش شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی با چالش‌های مختلفی روبرو هستند تصریح کرد: روش‌های قدیمی شرکت‌های تولیدی را نجات نخواهد داد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان اذعان داشت: باید دانش، انگیزه، روش‌های تولید و روش‌های مشتری‌شناسی در مسائل مالی دیده شود و اگر کارکنان را آموزش ندهیم فناوری‌های جدید را نمی‌توان خلق کرد.

وی بیکاری را یکی از مشکلات جامعه برشمرد و گفت: یکی از دلایل بیکاری فقدان مهارت است در صورتی که افزایش مهارت افزایش توانایی و دانش را به فرد می‌دهد.

مهرابی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی فنی و حرفه‌ای آموزش و پژوهش است، عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با توجه به آموزش‌هایی که دارد بخشی از مشکلات بیکاری را حل خواهد کرد.

وی اذعان داشت: 52 درصد مراجعه‌کنندگان فنی کاملاً فاقد مهارت بوده‌اند و 33 درصد نیمه‌ماهر بوده‌اند که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه 70 درصد مراجعه‌کنندگان به فنی و حرفه‌ای، بین سنین 18 تا 30 سال هستند، ادامه داد: در 9 ماهه اول سال 34 هزار نفر در این مراکز آموزش دیده‌اند.

وی از تغییر نوع گواهینامه فنی حرفه‌ای خبر داد و گفت: امسال گواهینامه فنی و حرفه‌ای از حالت کاغذی به الکترونیک و جیبی تغییر کرد.

مهرابی ابراز داشت: این گواهینامه در هر جای ایران و حتی جهان مورد تأیید است.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول