اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد

شناسایی 658 استاد شاگرد در مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به آموزش به شیوه استاد شاگردی در مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 658 نفر به صورت استاد شاگردی شناسایی و معرفی شده‌اند.

شناسایی 658 استاد شاگرد در مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در حاشیه همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: آموزش مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این‌که امسال 15 درصد هزینه‌های فنی و حرفه‌ای کاهش داشت، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون حجم عملیات این اداره افزایش یافته است.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اذعان داشت: با توجه به نیاز کار و این‌که آموزش مهم‌ترین رکن اشتغال است توانستیم در 9 ماهه سال جاری تحقق خود را به سرانجام برسانیم.

خوشایند با اشاره به وجود 144 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای غیردولتی در استان یادآور شد: سال گذشته 119 آموزشگاه غیردولتی در استان فعال بود که امسال با 20 درصد رشد مواجه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای مهارت در قاین، گفت: در سال 90 پیگیری صدور مجوز این واحد از دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز و ابتدای مرداد‌ماه سال جاری این مجوز صادر و مهرماه 92 راه‌اندازی شده است.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره از ابتدای سال جاری تا‌کنون یادآور شد: کارگاه جدید نصب و تعمیر آسانسور با توجه به نیاز استان در سال جاری راه‌اندازی شده است.

خوشایند نگهداری و تعمیر ماشین‌های اداری، راه‌اندازی کارگاه‌های کشاورزی خواهران، راه‌اندازی کارگاه برق زیرکوه و غیره را از دیگر فعالیت‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به آموزش به شیوه استاد شاگردی در مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اجرا شدن این طرح در سال جاری، تا‌کنون 658 نفر به صورت استاد شاگردی شناسایی و معرفی شده‌اند.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به این‌که 17 هزار و 769 نفر در آزمون‌های کتبی فنی و حرفه‌ای استان شرکت کرده‌اند، افزود: 78 درصد کارآموزان قبول شده‌اند.

خوشایند گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون یک‌هزار و 361 کارآموز در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مهارت‌های لازم را فرا گرفتند که از این تعداد 391 نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.

وی در ارتباط با اعتبار تعلق گرفته به پروژه‌های ساختمانی در دست اجرای این اداره، خاطرنشان کرد: در سال جاری یک‌میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که تا‌کنون 300 میلیون تومان آن اختصاص یافته است.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول