اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان:

آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در کردستان متناسب با نیاز این استان است

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در کردستان متناسب با نیاز این استان است.

آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در کردستان متناسب با نیاز این استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی امشب در همایش مددکاران ایتام و محسنین کمیته امداد کردستان در سنندج، با بیان اینکه مدیریت بر خود بهترین نوع مدیریت است، اظهار کرد: هر انسانی که نتواند استعداد و توانایی‌های خود را بشناسد، نمی‌تواند فرد موفقی باشد.

وی افزود: در برخی موارد محدودیت‌ها موجب می‌شود انسان بهتر توانایی‌های خود را بشناسند و در نتیجه به یک کارآفرین موفق تبدیل شود.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: ایران در دوران تحریم‌ها رشد بیشتری نسبت به گذشته داشت چراکه با شناخت و بهره‌گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم.

احمدی از آموزش به عنوان زیربنای توسعه نام برد و بیان داشت: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان نیروی انسانی مولد و توانمند اصلی‌ترین ثروت شناخته شده است.

به گفته وی، به هر میزان نیروی انسانی توانمند و متخصص تربیت شود به همان میزان بر ثروت جامعه افزوده خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان تربیت نیروهای کارآفرین را از دیگر عوامل موفقیت و ارتقاء در هر سازمان و جامعه‌ای دانست و بیان داشت:‌ تربیت مربی کارآفرین در استان از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان با هماهنگی مسئولان ارشد هدف‌گذاری شده است.

احمدی خاطرنشان کرد:‌ نخستین گام در این راستا تغییر نگرش مدیران است چراکه معتقدیم تا زمانی که نگرش افراد تغییر نکند نمی‌توانیم موفقیتی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان اضافه کرد: در بحث کارآفرینی، شغل و توانمندسازی افراد باید قبل از هر چیزی در راستای تغییر نگرش جامعه هدف گام برداریم.

احمدی از برگزاری یک دوره آموزشی کارآفرینی برای دهیاران و بخشداران استان خبر داد و گفت:‌ خلاقیت، ابتکار و نوآوری از مهم‌ترین مولفه‌ها برای کارآفرین شدن است.

وی افزود:‌ کارکنان حوزه اکرام نیز باید با شناسایی استعداد و ظرفیت‌های جامعه هدف این نهاد بستر را برای توانمندسازی ایتام و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد فراهم سازند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان از ریسک‌پذیری نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان نام برد و تصریح کرد: باید با ارائه آموزش‌های لازم زمینه ریسک‌پذیری را در جامعه هدف این نهاد بالا برد.

به گفته احمدی، همه افراد نمی‌توانند کارآفرین باشند از این رو باید با شناسایی افراد توانمند و ارائه آموزش‌های لازم به آنان کارآفرینان موفق را تربیت کرد.

وی تصریح کرد:‌ کمیته امداد استان این ظرفیت را دارد و برگزاری جشنواره‌های متعدد توانمندی و خودکفایی مددجویان نشان از استفاده بهینه این نهاد از این بسترها است.

به گفته مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان، نیازسنجی آموزشی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز بر اساس توان و بازار کار از دیگر مباحثی است که باید در تربیت کارآفرینان مورد توجه قرار گیرد.

احمدی افزود: باید با شناسایی و شناساندن توانایی‌ها و استعداد افراد خلاء‌ها را پر کرده و فرد را به خودباوری و توانمندسازی برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان حوزه اکرام کمیته امداد نیز باید با شناسایی، برجسته‌سازی و بزرگ‌ کردن توانایی‌های ایتام خلاءهای زندگی آنان را پر و آنها را به خودباوری برسانند.

به گفته مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان، ایجاد خودباوری در بین ایتام بستر خودکفایی آنها را فراهم می‌کند.

احمدی بر تدوین برنامه‌ای در حوزه آموزش با مشارکت و تعامل کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد و بیان داشت: باید در این برنامه نقشه راه، اهداف و چشم‌انداز آینده مشخص و بر اساس آن حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های بازارمحور از دیگر اقداماتی است که نقش مهمی در توانمندسازی افراد دارد.

به گفته مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان، ارائه آموزش‌های بازارمحور از سال گذشته آغاز شده و کمیته امداد نیز در این راستا قدم‌های خوبی را برداشته است.

احمدی گفت: در این طرح آموزش‌ها براساس بازار کار ارائه و در حقیقت چهار حلقه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تربیت دانشجویان و دانش‌آموزان کارآفرین به جای دانشجویان کارجو مهم‌ترین نیاز در عصر کنونی است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید رویکرد آموزش تغییر و با ارائه آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و بین رشته‌ای دانشجویان کارآفرین را تربیت کرد.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: به همین منظور آموزش‌ها نیز باید براساس نیازسنجی واقعی و نیاز بازار کار برای جامعه هدف تعریف کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: باید با شناسایی ظرفیت‌های نسبی هر شهرستان آموزش‌ها تعریف شود تا زمینه توانمندسازی افراد را فراهم کرد.

وی در پایان بر برگزاری مستمر این جلسات و همایش‌های آموزشی در بدنه کمیته امداد تاکید کرد و بیان داشت: آماده هر نوع همکاری با کمیته امداد در راستای توانمندسازی ایتام هستیم.

انتهای پیام/79002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول