اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط اردبیل:

25 تن موادغذایی فاسد در اردبیل کشف و امحا شد

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از اول بهمن ماه در قالب طرح بهادیر دو بیش از 25 تن اقلام مختلف مواد غذایی غیرمجاز و فاسد در اردبیل کشف و امحا شدند.

25 تن موادغذایی فاسد در اردبیل کشف و امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح سلامت بسیج سلامت نوروزی در اردبیل اظهار داشت: ما از اول بهمن ماه طرح بهادیر دو را با توجه به نتایج مفید و ارزشمند از اجرای طرح بهادیر یک آغاز کردیم و تا 15 اسفند ماه این طرح که هدف آن بازدید همه اماکن در یک روز است، ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از 25 تن اقلام مختلف مواد غذایی غیرمجاز فاسد و تاریخ مصرف گذشته از متخلفان جمع‌آوری و کشف شده که اگر وارد چرخه مصرف می‌شد سلامتی مردم را به شدت تهدید می‌کرد.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به رضایت‌مندی مردم از برنامه‌های بازدید و کنترل اماکن و مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با شیوه‌های نوین و متفاوت‌تر از مرحله اول اجرا شده که در این زمینه با احصای آخرین آمار تعداد اماکن و صنوف حساس در کل استان در مدت 45 روز به صورت یکپارچه اجرا می‌شود.

دانه‌زن گفت: در این طرح حدود 14 صنف حساس شامل هتل، رستوران، تالار پذیرایی، قنادی، عمده‌فروشی، فروشگاه‌های بزرگ تهیه و توزیع مواد غذایی و ... در طول هفت هفته در هر هفته مورد بازدید قرار می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: در اجرای این طرح دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، آب و فاضلاب شهری و روستایی، دامپزشکی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، پایانه‌ها، صدا و سیما، دادگستری و تعزیرات همراهی و یاریگر ما هستند تا بتوان این طرح را جامه عمل بپوشانیم.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد: با همکاری شهرداری‌ها رسیدگی به وضعیت بهداشتی مکان‌های عمومی، تفریحی، پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری زباله‌ها، رفت و آمد عمومی شهر ساماندهی دستفروش‌ها و فروشندگان آلوهای رنگی در سرعین در دستور کار قرار گرفته است.

دانه‌زن کنترل مستمر کیفیت آب آشامیدنی، مشارکت در گشت‌های مشترک با بهداشت در کنترل فرآورده‌های خام دامی و مراکز جمع‌آوری شیر، رسیدگی به واحدهای اقامتی، ملزم کردن اتحادیه‌های صنفی برای رعایت بهداشت فردی و عمومی و کنترل مجتمع‌های خدمات رفاهی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت‌: با همکاری صدا و سیما اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه انجام شده و دادگستری نیز با حمایت قضایی از بازرسان بهداشت محیط نسبت به صدور احکام بازدارنده برای پرونده‌های متخلفان اقدام جدی انجام شده است.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی نیز خاطرنشان کرد: 90 نفر از بازرسان بهداشت محیط در مدت 40 روز درگیر این طرح خواهند بود و با همکاری 10 ناظر استانی و 30 نیروی پشتیبانی‌کننده این طرح به شکل کامل انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانه‌زن در پایان سخنان خود با برشمردن اهداف کلی این طرح اظهار داشت: ارتقای وضعیت بهبود و بهداشت فردی مواد غذایی، ابزار و تجهیزات در مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات و پیشگیری از بیماری‌های منتقله به وسیله آب و غذا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول