اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ملک‌حسینی:

دهیاران با فرهنگ‌سازی فکری به حال معارضات نگران‌کننده روستاها کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار دهیاران تنها انعکاس مشکلات عمرانی مثل طرح هادی در روستاها نباشد بلکه لازم است با فرهنگ‌سازی جنگ و جدل‌ رایج در روستاها را برطرف کنند.

دهیاران با فرهنگ‌سازی فکری به حال معارضات نگران‌کننده روستاها کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری دهیاران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان بزرگی و وسعت کار دهیاران در روستاها و نقش آن‌ها در آبادانی روستا، اظهار کرد: گزینش دهیاران امری مهم است که باید توجه لازم به آن شود.

وی با بیان اینکه در گذشته و قبل از پیروزی انقلاب دهخدا و کدخدا مسئولیت‌ اداره روستاها را داشتند و در نظام جمهوری اسلامی اکنون دهیاران این وظیفه را بر عهده دارند، ابراز داشت: فرقی نمی‌کند که این‌ها همانند گذشته از بالا و توسط مسئولان کشوری برگزیده شوند و یا به مانند دوره خودمان از پایین و با رأی مردم گمارده شوند بلکه مهم این است بر اساس شایستگی در مسند قرار گیرند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان تصریح کرد: وقتی از دهیاری و دهیاران سخن می‌گوییم همه به طرح هادی و کارهای عمرانی فکر می‌کنند در حالی که وظیفه اصلی دهیاران مغفول مانده است.

ملک‌حسینی تصریح کرد: از فرهنگ‌سازی در روستاها غافل شده‌ایم و اکنون معارضات به دلیل همین غافل شدن از امر فرهنگ‌سازی مشکلات زیادی را بر سر راه توسعه روستاها ایجاد کرده است.

وی افزود: چرا باید در روستاها برای نام‌گذاری یک کوچه بین روستاییان ما اختلاف و جر و بحث صورت گیرد و در کارهای دیگر و امور بزرگتر که دیگر این اختلافات و جنگ و جدل‌ها جای خود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش برای برقراری الفت و انس میان روستاییان را از وظایف مهم دهیاران برشمرد و با بیان این‌که باید راهی جست‌وجو کنید تا جنگ و دعواهای بی‌خود و بی‌جهت در روستاها خاتمه یابد، خاطرنشان کرد: بسیاری از امکانات در اختیار دهیاران است که این ظرفیت‌ها تاکنون مغفول مانده که باید کشف شوند و مسئولیت را به روستاییان واگذار کنیم تا بتوانیم در آینده توسعه روستاها را شاهد باشیم.

صف‌های توزیع سبد کالا زشت بود

ملک‌حسینی در این مراسم گلایه‌ای هم از چگونگی توزیع سبد کالا کرد و گفت: توازن در نظام معیشتی کشور لازم است که نمونه‌ای از این عدم توازن در توزیع سبد کالا مشهود بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: همگان در کشور باید از مواهب برخوردار باشند یعنی این که سبد کالا برای همه باشد نه برای عده‌ای و اکنون صف‌های زشت تشکیل شده با تجربیات 35 ساله ما سنخیتی ندارد.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول