اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران:

دهیاران بانی اقتصاد مقاومتی در کشور هستند

فرماندار کامیاران گفت: دهیاران بانی اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

دهیاران بانی اقتصاد مقاومتی در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سروش روحانی عصر امروز در جلسه ماهانه دهیاران شهرستان کامیاران، اظهار داشت: حضور بانوان در تمامی عرصه‌های ملی نشان از ارزش‌گذاری نظام اسلامی ایران به زن به عنوان یکی از اهرم‌های سازندگی جامعه است.

وی، دهیاران را بانی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: دهیاران باید با ترویج فرهنگ کار و تولید با هدف خودکفایی ملی در تمامی عرصه‌های کشاورزی و دامی و تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، روستاها را به مکانی برای کار و تلاش تبدیل کنند.

فرماندار کامیاران، این شهرستان را دارای بسترهای خاص و متنوع در منطقه خواند و اضافه کرد: در این شهرستان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و بسیاری زمینه‌های دیگر شاهد اقدامات سازنده خوبی بوده‌ایم.

روحانی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: متأسفانه رشد مصرف انرژی در ایران چهار برابر استاندارد جهانی است که این نشان از کم‌توجهی‌های مردم ما به حفظ انرژی برای نسل‌های آینده است.

وی، دهیاران را صف اول خدمت‌رسانی به مردم روستاها خواند و افزود: دهیاران با نظارت بر رعایت استاندارد در ساخت و سازها در روستاها، فرهنگ صرفه‌جویی در انرژی و درست مصرف کردن را از روستاها شروع کنند.

این مسئول در بحث مطالبات بانکی کشوری هم اظهار داشت: بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان مطالبات بانکی در کل کشور داریم که در کمک به رفع کسری بودجه کشوری می‌توانیم با یادآوری به مردم عزیز بخصوص در روستاها  قدمی برداریم. 

فرماندار کامیاران، لزوم هوشیاری و حضور آگاهانه دهیاران در روستاها را متذکر شد و گفت: هر لحظه که در روستا اتفاقی بیفتد باید دهیاران در آن مکان برای رفع مشکلات مردم حاضر باشند.

روحانی با اشاره به این مطلب که ایران رتبه اول مصرف آب را در جهان دارد، اظهار داشت: کشورمان در تمامی منابع طبیعی بی‌نیاز است اما مصرف بی‌رویه شهروندان موجب شده در این زمینه امروزه با مشکل مواجه باشیم.

وی در خصوص صرفه‌جویی در برق و گاز گفت: ما می‌توانیم با استفاده از سیستم‌های گرمایشی که با سوخت‌هایی غیر از گاز و برق کار می‌کنند در صرفه‌جویی این دو منبع ملی کوشا باشیم.

فرماندار کامیاران با اشاره به نزدیکی به هفته منابع طبیعی، گفت: با کاشت گونه‌های کم‌نظیر درختی موجبات آبادانی و توسعه فضای سبز به ویژه در روستاها را فراهم سازیم.

روحانی، احیای فرهنگ ورزشی در روستاها را به دهیاران متذکر شد و بیان کرد: باید از فضاهای موجود و بلااستفاده در روستاها حداکثر استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به بحث زکات گفت: فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات کمکی برای عمران و آبادانی در روستاها است.

انتهای پیام/79018/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول