اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل:

پرداخت 9 میلیارد ریال برای آزادی 100 زندانی در اردبیل

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: با گذشتی که شاکیان انجام داده‌اند تنها با پرداخت 9 میلیارد ریال توانسته‌ایم در ماه‌های گذشته بیش از 100 زندانی جرایم غیرعمد را در اردبیل از زندان آزاد کنیم.

پرداخت 9 میلیارد ریال برای آزادی 100 زندانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود انزابی عصر امروز در جلسه ستاد مردمی دیه استان اردبیل اظهار داشت: آنچه که در سال‌های اخیر به عنوان یک تلاش مثبت مورد توجه قرار گرفته در کنار اهتمام به تأمین مبلغ دیه و آزادی زندانیان سعی بر این بوده تا با کسب رضایت از شاکیان رقم پرداختی به حداقل رسیده و امکان آزادی زندانیان بیشتر فراهم آید.

وی تصریح کرد: ما تنها در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله تصادفات غیرعمدی، نفقه و مبالغ ناشی از مهریه زوجین افراد را شناسایی کرده و نسبت به آزادی آنها پیگیری‌هایمان را انجام می‌دهیم.

انزابی با بیان اینکه در حالت معمول این زندانیان با پرداخت بیش از 80 میلیارد ریال حتی امکان آزادی آنها وجود نداشت، خاطر نشان کرد: با رایزنی‌ها و اقدامات حقوقی که انجام شد؛ موفق شدیم تنها با پرداخت 9 میلیارد ریال این تعداد از زندانی را آزاد کرده و آنها را به آغوش خانواده باز گردانیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر حمایت‌های خیرین و دولت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نباشد ما با افزایش فزاینده در این حوزه روبه‌رو می‌شویم به طوری که در حال حاضر حدود 12 درصد زندانیان اردبیل را صاحبان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند که ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

وی بیان کرد: با کمک و همراهی دولت که منابع خوبی را در سال آینده برای ستاد دیه در نظر گرفته می‌توان امیدوار بود که بخش عظیمی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه در کنار تلاش پیگیرانه برای اخذ رضایت شاکیان از طریق پرداخت تسهیلات بانکی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان سعی می‌کنند تا در این بخش اقدامات جدی را انجام دهد، یادآور شد: حدود 55 پرونده مربوط به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در دستور کار است که تلاش بر این است تا عید نوروز این پرونده‌ها به یک جمع‌بندی نهایی رسیده و احکام مربوط به آزادی زندانیان صادر شود.

انزابی ادامه داد: ستاد دیه با درک مشکلات و معضلاتی که خانواده‌های افراد گرفتار در بند زندان دارند اهتمام جدی خود را به کار برده تا به هر شکل ممکن مشکلات و نارسایی‌ها را به همراه گرفتاری که این خانواده‌ها دارند، برطرف کرده و به شکل آبرومند افرادی که به صورت غیرعمد مرتکب گناهی شده‌اند به آغوش گرم خانواده‌ها برگردند.

انتهای پیام/62004/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول