اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

آزادی 18 زندانی نیازمند جرایم غیر عمد در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین گفت: این اداره‌کل در 9 ماه امسال 18 نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد را با کمک خیران آزاد کرده است.

آزادی 18 زندانی نیازمند جرایم غیر عمد در قزوین

هدایت‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کمک به زندانیان محروم و نیازمند جرایم غیر عمد از جمله فعالیت‌های اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین است.

وی ابراز داشت: امسال 18 نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد با کمک خیران به مبلغ بیش از 933 میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین افزود: جرایم غیرعمد زندانیان نیازمند بیشتر به دلیل تصادفات بوده و امسال تعداد آنان با بیمه شدن شخص ثالث کاهش یافته است.

این مسئول تامین جهیزیه و ازدواج آسان را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین عنوان و بیان کرد: بیش از 6 هزار دختر این اداره‌کل در شرایط ازدواج هستند که در راستای افزایش امیدواری، نشاط و شادابی و دوری از گوشه‌نشینی و اضطراب آنها برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

صفری با بیان اینکه آموزش‌های فردی، روانی و همسرداری در قالب مهارت‌های زندگی به دختران و زنان مطلقه در حال ازدواج ارائه می‌شود، عنوان کرد: هدیه کمک هزینه ازدواج بعد از پایان این آموزش‌ها به آنان پرداخت می‌شود.

760 میلیون تومان اهدای کمک هزینه ازدواج به نیازمندان

این مسئول با اشاره به اینکه در 9 ماه سال جاری 760 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان زیر پوشش اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین پرداخت شده است، بیان کرد: این میزان نسبت به سال مشابه گذشته 52 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین با بیان اینکه این هدیه ازدواج سال گذشته 200 هزار تومان بوده که امسال به 500 هزار تومان افزایش یافته است، عنوان کرد: کمک هزینه جهیزیه نیز سال گذشته یک میلیون تومان بوده که این کمک هزینه نیز در سال جاری به 2 میلیون تومان ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کمک هزینه جهیزیه به صورت اقلام مانند یخچال، گاز و فرش به زوج‌های جوان اهدا می‌شد، یادآور شد: برخی از این زوج‌ها با نوع و جنس این اقلام مخالف بودند و بیشتر به دریافت پول نقد علاقه‌مند بودند به همین دلیل این اداره‌کل تصمیم گرفت تا کمک هزینه جهیزیه را به صورت نقدی به آنان پرداخت کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین ادامه داد: همچنین اداره کل یاد شده با برخی فروشگاه‌های فروش کالا قرارداد بسته است که در صورت موافقت زوج‌های جوان به خرید کالا می‌توانند در این فروشگاه‌ها با تخفیف 10 درصد خرید کنند.

انتهای پیام/77009/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول