اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار:

رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا در اولویت کار مسئولان باشد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار با بیان اینکه خانواده‌های شهدا پرچمداران ارزش‌های انقلاب هستند، خواستار رسیدگی به مشکلات آنان توسط مسئولان شد.

رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا در اولویت کار مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، علیرضا شهسواری ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدا پرچمداران و طلایه‌داران حرکت الهی و دفاع از فرهنگ اسلامی هستند.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنیاد شهید صدقه جاریه امام راحل است با اشاره به جایگاه بنیاد شهید، گفت: بنیاد شهید یادگار امام راحل و متولی احیا و تجلیل از شهدا و ایثار و شهادت است.

شهسواری در ادامه بر توجه ویژه به خانواده‌های شهدا به عنوان نعمات و برکات انقلاب تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی قریب به 247 هزار شهید و بیش از 400 هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است بر تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگر که یادگاران شهدا هستند و بررسی مشکلات آنان به عنوان کمترین کار در قبال ایثارگری‌های آن والامقامان سرافراز تأکید کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار ادامه داد: به معیار آمار جمعیت امروز به ازای هر 140 ایرانی یک جانباز و به ازای هر 330 ایرانی یک نفر شهید تقدیم انقلاب شده است.

وی اظهار کرد: در برابر این رشادت‌ها باید سر تعظیم فرو آورد و برای ترویج آرمان‌های شهدا و جانبازان و بازگو کردن اهداف والا و ارزشی آنان به جوانان و نسل آینده باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان برخی از مشکلات خانواده‌های شهدا، بر بررسی مشکلات آنان تأکید کرد و گفت: یکی از این مسائل و مشکلات، مشکل بزرگ اشتغال فرزندان شهداست که با توجه به حدود 25 درصد از ظرفیت‌های استخدامی کشور به خانوداه‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد تاکنون این مشکل مرتفع نشده است.

شهسواری بر مساعدت مراکز دولتی و نیمه دولتی نسبت به ظرفیت‌های اشتغال فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگران و جانبازان تأکید کرد و گفت: مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگر باید با حساسیت بالا و دقیق رصد و به آنها رسیدگی شود.

لزوم مناسب‌سازی معابر شهری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار با بیان اینکه امروزه برای جانبازان قطع عضو و خانواده‌های شاهد با میانگین سنی والدین شهدا از 65 سال به بالا که به علت کهولت سن قادر به عبور از برخی از معابر نیستند بیان کرد: ورودی‌های ادارات شهرستان بیجار فاقد رمپ هستند و با برآیندی از وضعیت شهرستان توسط مسئولان مربوطه این مهم که عام‌المنفعه‌تر است در برنامه‌های آتی خود قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نامگذاری معابر و مزین شدن به نام شهدا گفت: تابلوهای کوچه و خیابان‌های شهر بیجار که مزین به نام شهدا است کمرنگ و فرسوده شده است و شهرداری در تعویض این تابلوها و نوسازی آن تمام تلاش خود را به کار گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار خواستار اختصاص و اعطای تسهیلات بانک‌ها برای رفع مشکلات مسکن خانوا‌ده‌های شهدا شد.

وی به مشکلات دسترسی به مزار شهدا در روستاها اشاره کرد و خواستار رفع این مشکل از جانب اداره راه و بخشداران و دهیاران و تخصیص اعتبارات برای رفع این مشکل شد.

انتهای پیام/79015/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول