اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ارتقای سطح سواد و آگاهی کشاورزان صورت می‌گیرد

برگزاری دوره‌های سنجش مهارت برای کشاورزان و بهره‌برداران قزوین

معاون آموزشی مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور ارتقای سطح سواد و آگاهی کشاورزان و بهره‌برداران این استان دوره‌های آموزشی سنجش مهارت برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های سنجش مهارت برای کشاورزان و بهره‌برداران قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح‌الله یوسفی صبح امروز در جلسه رؤسای نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی استان قزوین از برگزاری دوره‌های آموزشی سنجش مهارت خبر داد و گفت: به منظور ارتقای سطح سواد و آگاهی کشاورزان و بهره‌برداران این استان و با همکاری مرکز آموزش جهادی کشاورزی و تعاون روستایی استان قزوین دوره‌های آموزشی سنجش مهارت برگزار می‌شود.

وی افزود: فرصت خوبی برای افزایش سواد و آگاهی کشاورزان و تکمیل دوره و دریافت دیپلم مهارت ایجاد شده که نظام‌های صنفی باید در این مسیر راهگشای اقدامات باشند.

معاون آموزشی مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان قزوین به شرایط شرکت در این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: افراد شاغل در بخش کشاورزی و یا کشاورزان و بهره‌برداران زیر دیپلم می‌توانند با گذراندن واحدهای باقیمانده، در بخش مرتبط کاری خود دیپلم مهارت دریافت کنند.

یوسفی خاطرنشان کرد: حداقل مدرک سوم راهنمایی، داشتن 20 سال سن و کارت پایان خدمت و داشتن حداقل پنج ساله سابقه کار مرتبط با رشته‌های کشاورزی از جمله موارد مهم شرایط شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی سنجش مهارت است.

این مسئول تصریح کرد: این دوره‌ها در بخش‌های مختلف طیور، دام، درختکاری، گلکاری، فضای سبز مهارت تعمیر ماشین‌های تهیه زمین و بخش‌های دیگر کشاورزی برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

به گفته‌ معاون آموزشی مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان قزوین این دوره‌ها حتی با هشت تا 10 نفر از علاقه‌مندان نیز در مرکز آموزش جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

ناطق‌ معین‌الدین مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین در ادامه این مراسم طی سخنانی ابراز داشت: این جلسه به منظور گزارش عملکرد و بیان کارهای تفاهم‌های صنفی کشاورزی استان تشکیل شده و امیدواریم طبق نظام‌نامه اداری مالی وظایف تعیین شده برای نظام‌ها محقق شده باشد.

وی اضافه کرد: تمام نظام‌های صنفی‌ باید ترازنامه مالی خود را در وقت مقرر شده، ارائه دهند.

در ادامه این جلسه رؤسای نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی شهرستان‌ها به بیان عملکرد یکساله خود پرداخته و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/2667/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول