اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن نظام صنفی خراسان رضوی:

مسئولان حمایت خود را از کشاورزان نشان دهند

دبیر انجمن نظام صنفی خراسان رضوی گفت: خدمت به کشاورزان با شعار عملی نمی‌شود و باید دست‌اندرکاران عملاً حمایت خود را از کشاورزان نشان دهند.

مسئولان حمایت خود را از کشاورزان نشان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرتضی مزروعی ظهر امروز در همایش فرصت‌های بخش کشاورزی در خلیل‌آباد اظهار داشت: خدمت به کشاورزان با شعار عملی نمی‌شود و باید دست‌اندرکاران عملاً حمایت خود را از کشاورزان نشان دهند.

وی افزود: تامین ادوات کشاورزی برای یک کشاورز امری ضروری است و باید به آن اهمیت داد.

وی با اشاره به بی‌نظیر بودن انگور خلیل‌آباد در دنیا و یا پسته بردسکن در جهان گفت: برای این محصولات در این شهرستان‌ها چه کاری انجام شده است؟ آیا بانک‌ها برای گرفتن ضمانت، اسناد و پروانه کشاورزی کشاورزان و باغداران را مورد توجه قرار می‌دهند؟

به گفته وی، جای تاسف است، در بعضی از مراکز از جمله بانک‌ها و یا مراکز قضایی سند و یا پروانه کشاورزان مورد قبول نیست ولی پروانه کسب یک فرد معمولی در بازار را قبول می‌کنند، حال ما چقدر ارزش به کار یک کشاورز و مالک می‌دهیم.

مزروعی گفت: در این شهرستان و یا در دیگر شهرهای منطقه ترشیز 80 تا 85 درصد مردم کشاورز هستند؛ ما برای خدمات‌دهی به آنان چه کرده‌ایم.

دبیر انجمن نظام صنفی خراسان رضوی افزود: کشاورزان هم باید تلاش کنند، زیرا سرمایه عظیمی را دارند و می‌توانند با تلاش و همت به جایگاه این صنعت رونق بیشتری بدهند.

وی خطاب به انگورداران و تولیدکنندگان کشمش خلیل‌آباد اظهار داشت: چرا در بحث بسته‌بندی کشمش کار نمی‌کنید؟ امروز دیگر زمانی نیست که بسته‌بندی‌های 40 سال قبل جواب دهد.

مزروعی گفت: جوانان تحصیل‌کرده باید در بحث صنایع غذایی از محصولات موجود شهرستان تلاش کنند و اینها فرصت‌های خوبی برای جوانان است.

در این جلسه، محمدرضا اورانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان هم در سخنانی گفت: محصولات کشاورزی از هر لحاظ در صورت توجه، جواب می‌دهد و افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بحث‌ نوآوری‌ها ورود پیدا کنند و از کمک دولت برخوردار شوند.

وی صادرات محصولات کشاورزی استان را مناسب ذکر کرد و افزود: جای بیشتری برای صادرات محصولات در استان که ظرفیت بالایی را دارد وجود دارد و باید افراد سرمایه‌گذار با جدیت کار کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری از کل صادرات استان 30 درصد آن سهم تولیدات کشاورزی بوده اظهار داشت: نگاه به حوزه کشاورزی باید تخصصی شود.

انتهای پیام/2202/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول