اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 250 کشاورز خراسان‌جنوبی در هسته‌های فلاحین سازندگی

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از عضویت 250 نفر از کشاورزان شهرستان‌های این استان در هسته‌های فلاحین سازندگی خبر داد.

فعالیت 250 کشاورز خراسان‌جنوبی در هسته‌های فلاحین سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، محمد زهرایی اظهار داشت: هدف از تشکیل هسته‌های فلاحین شناسایی تسهیل‌گران بخش کشاورزی، کشاورزان خبره به عنوان تسهیل‌گران، انتقال تجارب علمی بومی و نوین به کشاورزان خبره و کاهش فاصله میانگین تولید بین کشاورزان خرده و نمونه شهرستان در گام نخست است.

وی تصریح کرد: هسته‌های فلاحین از ابتدای سال‌جاری در استان فعالیتشان را آغاز کردند و تاکنون بالغ بر 25 هسته فلاحین در سراسر استان و در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده است که حول محور محصولات استراتژیک استان متمرکز است.

خراسان‌جنوبی پیشگام در تشکیل هسته‌های فلاحین است

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این استان نخستین استان در کشور و استان پیشگام در تشکیل هسته‌های فلاحین است.

زهرایی با بیان این که هسته‌های فلاحین در تمام شهرستان‌های استان فعال است، افزود: در همه شهرستان‌ها به فراخور ظرفیت، جمعیت و محصولات ویژه، این هسته تشکیل شده است و در صورت برآیند مناسب و ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح آن را گسترش می‌دهیم.

وی ادامه داد: هسته‌های فلاحین در زمینه‌های دانشی، مهارتی، انگیزشی، ترویجی و ترغیبی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اذعان داشت: 250 نفر در استان عضو هسته‌های فلاحین سازندگی هستند.

وی با بیان اینکه هسته‌های فلاحین برنامه‌های متنوعی دارد، خاطرنشان کرد: در آینده یا در گام دوم هسته‌ها را به میانگین متوسط استانی از نظر تولید نزدیک‌سازی کنیم و این فاصله را از نظر مهارتی، تخصصی و عملکردی کاهش دهیم.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول