اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده صورت می‌گیرد

تشکیل 700 حلقه صالحین و اعزام به مناطق محروم خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال آینده 700 حلقه صالحین تشکیل و به مناطق روستایی محروم خراسان جنوبی در قالب اردوهای یک روزه اعزام می‌شوند.

تشکیل 700 حلقه صالحین و اعزام به مناطق محروم خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت بیرجند اظهار داشت: بسیج سازندگی نوک پیکان بسیج بوده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقشی موثر در محرمیت‌زدایی روستا‌ها ایفا می‌کند.

وی با بیان این‌که بسیج سازندگی در حال حاضر سه ماموریت اصلی را به دوش دارد، تصریح کرد: استفاده از پتانسیل جوانان برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم به عنوان گروه‌های جهادی، کمک به دولت در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و اجرای فرمان مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی که یکی از مهمترین ماموریت‌های بسیج سازندگی بوده از جمله این ماموریت‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از تشکیل 700 حلقه صالحین در خراسان جنوبی در سال آینده و اعزام این افراد به صورت اردوهای یک روزه به مناطق محروم خبر داد و اذعان داشت: این افراد بخشی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی و بخشی برای خودسازی خودشان و آشنایی با ظرفیت‌های روستاها به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

زهرایی یادآور شد: گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های جهادی متخصصان به صورت اردوهای سه روزه، گروه‌های جهادی کارمندان به صورت سه روزه، گروه‌های جهادی دانشجویی به صورت اردوهای 14 روزه و سایر گروه‌های فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که کمک به دولت در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی است، افزود: این سازمان با انجام پروژه‌های کوچک زودبازده، عام‌المنفعه و محرمیت‌زدا در روستاهای محروم به این مهم دست یافته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به وضعیت خشکسالی استان اشاره کرد و متذکر شد: بسیج سازندگی در این راستا منابع آبی را در اولویت نخست فعالیت‌های گروه‌های جهادی قرار داده و در مورد جلوگیری از فرسایش خاک نیز فعالیت‌هایی را انجام داده است.

زهرایی با بیان این‌که برخی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی خروجی فرهنگی دارند، اضافه کرد: کمک به بازسازی و ساخت خانه‌های عالم در روستاها از جمله این فعالیت‌ها بوده که در سال جاری 60 خانه عالم در روستاها توسط گروه‌های جهادی بازسازی شده و بازخورد فرهنگی داشته است.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری به عرصه اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: بسیج سازندگی با کمک به اشتغال به روستاییان در دو بخش ترغیبی، تشویقی و آموزشی از پتانسیل عظیم بسیج در رابطه با موضوع استفاده کرده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکنون برای راه‌اندازی 200 کارگاه از جمله پرورش مرغ بومی، دام سبک، زنبور عسل و پرورش قارچ خوراکی اقدام کرده است.

زهرایی ادامه داد: امید است با همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای کمک به راه‌اندازی این‌گونه کارگاه‌ها در سال آینده قوی‌تر عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 20 گروه جهادی میهمان از خارج از استان به مناطق روستایی محروم خراسان جنوبی اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد بهترین سفیران برای گزارش ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و کمبودهای موجود در مناطق محروم خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول