اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

مبارزه با معضل اعتیاد با بسیج همگانی امکان‌پذیر است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: مبارزه همه‌جانبه با معضل اعتیاد با بسیج همگانی امکان‌پذیر است.

مبارزه با معضل اعتیاد با بسیج همگانی امکان‌پذیر است

سردار یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهایی که در آن‌ها مواد مخدر کشت می‌شود و نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت در معرض تهدید و آسیب مواد مخدر قرار دارد.

وی ادامه داد: برای مبارزه همه‌جانبه با این معضل اجتماعی باید بسیج همگانی در جامعه علیه این پدیده شوم شکل گیرد و یکی از روش‌های مبارزه آشنایی خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان با خطرات این پدیده شوم است.

شرفی ابراز داشت: ایجاد مراکز تخصصی درمان، فراهم آوردن بستر مناسب برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از کمپ‌های نگهداری معتادان و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی آسیب‌های مواد مخدر در مرکز استان از برنامه‌های در دست اقدام برای مبارزه با معضل اعتیاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افراد سودجو با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال اقدام به انتقال مواد محترقه از آن سوی مرزها به داخل کشور می‌کنند که در این راستا مقابله با قاچاق مواد محترقه در ماه‌های پایانی سال تشدید می‌شود.

شرفی متذکر شد: آگاهی بخشی به خانواده‌ها از خطرات زیانبار انفجار مواد محترقه، شناسایی محل‌های ساخت و تولید مواد محترقه دست‌ساز و پلمب این مکان‌ها، کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در زمینه قاچاق مواد محترقه و تقویت ایستگاه‌های ایست و بازرسی از اقداماتی است که انتظامی استان برای تشدید و مقابله با قاچاق مواد محترقه اندیشیده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تاکید کرد: انتظامی استان مصمم است با انجام اقدامات اطلاعاتی محل‌های ورود، دپو، مسیرهای انتقال و عرضه مواد محترقه در سطح استان را شناسایی و نسبت به پاک‌سازی آن‌ها اقدام کند.

وی اظهار داشت: بررسی آسیب‌های روانی اجتماعی و کشف ریشه و علل آن‌ها قطعا از بروز وقایع بعدی و آفات آن در جامعه جلوگیری خواهد کرد که این فرماندهی آمادگی خود را در خصوص حمایت از طرح‌های تحقیقی و پژوهشی و بررسی ریشه مشکلات اجتماعی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول