اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ترویج فرهنگ سپاس و قدرشناسی از دلایل نیازمندی به تکریم شهیدان است

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در کنگره 411 شهید کهگیلویه، ترویج فرهنگ سپاس و قدرشناسی را از دلایل نیازمندی به تکریم شهیدان برشمرد.

ترویج فرهنگ سپاس و قدرشناسی از دلایل نیازمندی به تکریم شهیدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، کنگره 411 شهید شهرستان کهگیلویه عصر امروز با حضور میهمانان کشوری، استانی، اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان در سالن شهید باهنر دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد مازنی در این مراسم معنوی، با اشاره به برگزاری چنین برنامه‌ای، اظهار داشت: همه ما نیازمند تکریم شهیدان و ایثارگران هستیم.

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ سپاس و قدرشناسی را از دلایل نیازمندی به تکریم شهیدان عنوان و تصریح کرد: در آیاتی از قرآن نیز این فرهنگ به بیان‌های مختلف ما را متوجه سپاسگزاری و قدرشناسی می‌کند.

مازنی تأکید بر احترام به پدر و مادر در آیات وحی را حامل پیام تبیین روش و منش فرهنگ قدرشناسی در زندگی دانست و افزود: خدمت بزرگ شهیدان شایسته سپاسگزاری است.

*پیام حضور در مراسم شهدا، نشانه تشکر و قدرشناسی از این یاران سفر کرده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز برای قدرشناسی از همت والای شهیدان کنگره برگزار کرده و برای تشکر از کار بزرگ شهیدان این اجتماع عظیم دور هم جمع شده‌اند؛ پیام این کار تشکر از شهداست.

این مسئول، عزت، آزادگی، استقلال، امنیت و ناموس ما را مدیون شهدا دانست و با بیان اینکه مکتب ما و هر آنچه داریم از برکت خون این بزرگواران است، ابراز داشت:آمده‌ایم تا از صبر و استقامت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران قدردانی کنیم.

مازنی تأثیر این قدردانی را باعث ایجاد آرامش مملکت و مؤثر در رفتار عنوان و تأکید کرد: هر کس در عرصه‌ای فعالیت دارد قدرشناسی مردم را که ببیند، بیشتر کار می‌کند.

*جاری کردن فرهنگ ایثار با برگزاری یادواره شهدا

وی جاری کردن فرهنگ ایثار را از دیگر دلایل برگزاری کنگره شهدا برشمرد و گفت: متأسفانه این فرهنگ امروز در دنیا دستخوش یک تأثیر انحرافی شده است و در نقطه مقابل چیزی که اسلام عزیز ارائه داده است، قرار گرفته است.

معاون پژوهشی بنیاد شهید کشور با اشاره به اوضاع سوریه، لبنان، عراق و افغانستان، کشتار انسان‌های بی‌گناه را ناشی از تفکر ارتجاعی به نام جهاد و شهادت‌طلبی خواند و افزود: امروز به نام جهاد و شهادت افکار مخالف و افراد مخالف را زیر پا و زیر سلطه سیاسی و سلطه اقتصادی و فرهنگی له کرده و اسلام هراسی را در دنیا ترویج می‌کنند.

*برداشت غلط و تفکر انحرافی تکفیریان از جهاد و شهادت‌طلبی

به گفته مازنی آنچه امروز در سوریه اتفاق می‌افتد، تفکر انحرافی و برداشت غلط از فرهنگ شهادت است.

مازنی با تبیین سیره اسلام و تفسیر جهاد، تأکید کرد: ما در مکتب امام بزرگوار آموختیم که جهاد و شهادت به معنای برداشتن موانع راه استقلال، آزادی، عزت، پیشرفت و کرامت انسان‌ها است.

این مسئول جهاد را به معنای سد کردن راه مخالفان امنیت و آرامش مردم تلقی و خاطرنشان کرد: درس گرفتن از شهدا باعث انگیزه کار و اشتیاق به خدمت می‌شود.

  1. انتهای پیام/82016/ذ40/ظ1004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول