اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

90 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس به مصالحه ختم می‌شود

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از مصالحه 90 درصدی پرونده‌‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی این استان در سال جاری خبر داد.

90 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس به مصالحه ختم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سید احمد خسروی گفت: به دنبال تغییر رویکرد ناجا از عملکرد سخت به نرم و معرفی خود به عنوان یک پلیس جامعه محور این نیاز و مسئله ایجاد شده که این رویکرد به سایر بخش‌های نیروی انتظامی گسترش داده شود.

وی افزود: یکی از مسائلی که نیروی انتظامی به عنوان یک موضوع مهم در جامعه دنبال می‌کند، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجود و شناسایی عوامل ایجاد کننده این آسیب‌ها با استفاده از روش‌های علمی و افراد مجرب است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون تعداد 9 هزار و 646 نفر به مراکز مشاوره و مددکاری مرکز استان و کلانتری‌های سطح استان مراجعه کرده‌اند، عنوان داشت: از این تعداد 4 هزار و 131 نفر در زمینه‌های مشکلات خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی، شغلی و... به مراکز مشاوره استان مراجعه کرده‌اند.

به گفته وی؛ از کل پرونده‌های ارائه شده به این مراکز 5 هزار و 515 پرونده به دوایر مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها ارجاع شده است که از این تعداد 4 هزار و 826 پرونده منجر به مصالحه بین طرفین شده است.

خسروی در پایان بیان داشت: این مصالحه 90 درصدی پرونده‌های ارجاعی در مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها بار مالی زیادی از دوش مردم و دستگاه قضایی برداشته است.

انتهای پیام/87001/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول