اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

ساماندهی دفاتر پیشخوان دولت

معاون توسعه انسانی استاندار اردبیل گفت: دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی که در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، ساماندهی شوند.

ساماندهی دفاتر پیشخوان دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اقبال عباسی عصر امروز در نشست با انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت و بخش غیر دولتی اظهار داشت: این دفاتر که خدمات را به مردم ارائه می‌دهند باید طوری ساماندهی شوند که رضایت همگان را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: اداراتی که امورات خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می‌کنند باید همکاری بهتری با یکدیگر داشته باشند و در صورت هرگونه نواقص و اشکالات در برطرف کردن آن تلاش کنند.

عباسی با بیان اینکه با هرگونه تخلف در دفاتر پیشخوان باید برخورد شود، خاطر نشان کرد: اگر هر یک از دفاتر در کار خود تخلف کنند ادارات طرف قرارداد موظف است با آن برخورد کرده و یا قرارداد خود را فسخ کند.

این مسئول با اشاره به ضعف و نارسایی‌های موجود در دفاتر اضافه کرد: نارسایی‌های که در دفاتر مشاهده می‌شود، می‌توان با برنامه‌ریزی و تعامل با طرف‌های قرارداد حل کرد.

وی نبود آموزش و عدم تجهیز دفاتر پیشخوان به سیستم‌های نوین را از ضعف‌ها و نارسایی‌های دفاتر عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی و آموزش دو مقوله‌ای است که می‌تواند دفاتر پیشخوان را در امورات خود کمک کند ما نه تنها در دفاتر پیشخوان بلکه در تمامی نهادهای بخش خصوصی نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه انسانی استاندار اردبیل نقش بخش خصوصی را در اشتغالزایی مهم توصیف کرد و یادآور شد: بخش خصوصی همگام با دولت می‌تواند در اشتغال استان کمک کند به شرطی که فعالیت آنها در چارچوب قانون به منظور تحقق اهداف مد نظر باشد.

عباسی حمایت ادارات و سازمان‌ها را از متولیان انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خواستار شد و گفت: اداراتی که با دفاتر پیشخوان طرف قرارداد هستند در صورتی در کار خود موفق هستند که با یکدیگر تعامل داشته باشند نه اینکه از سر تقصیرات هم بگذرند و با ضعف‌ها و تخلفات موجود مقابله نکنند بلکه لازم است ادارات با هرگونه تخلفات دفاتر برخورده کرده و در صورت محرز بودن تخلفات قرارداد خود را باطل کنند.

در این جلسه رئیس انجمن دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به عدم همکاری برخی ادارات طرف قرارداد افزود: با ادارات آب و برق، گاز، مخابرات، پست، پست بانک و بیمه قرارداد همکاری داریم و بیشتر در دریافت قبوض و انشعابات و سایر امورات مربوطه فعالیت می‌کنیم اما مشکلاتی در روند کار وجود دارد که لازم است این مشکلات به زودی برطرف شود.

حمدالله سکاکی با بیان اینکه برخی از ادارات همکاری خوبی با دفاتر ندارند، تصریح کرد: از معاون استاندار که مشکلات دفاتر پیشخوان را پیگیری می‌کنند، می‌خواهیم که نابسامانی‌‌های موجود را برطرف کرده و زمینه همکاری بیشتر ادارات طرف قرارداد با دفاتر پیشخوان را فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: ادارات جهاد کشاورزی، دارایی، استاندارد و شهرداری از جمله اداراتی هستند که امورات خود را به دفاتر واگذار می‌کنند.

در این جلسه مقرر شد برخی از موارد مطرح، کارشناسی شده و در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و تخلفات دفاتر پیشخوان توسط مراجع مربوطه رسیدگی شود.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول