اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی ترافیک کرمان عنوان کرد

رتبه نخست تصادف موتورسیکلت‌ها در محورهای روستایی کرمان

رئیس اداره ایمنی ترافیک استان کرمان گفت: تلفات تصادفات راکبان موتورسیکلت در استان کرمان در محورهای روستایی نسبت به سایر استان‌ها بالا و رتبه اول را دارد.

رتبه نخست تصادف موتورسیکلت‌ها در محورهای روستایی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، پیش از ظهر امروز به همت اداره ایمنی ترافیک استان کرمان، کارگاه آموزشی ایمنی محورهای روستایی سیرجان با حضور دهیاران و بخشداران این شهرستان در سالن فرمانداری سیرجان برگزار شد.

سید محمد حسینی رئیس اداره ایمنی ترافیک استان کرمان در این نشست گفت: طرح ارتقاء ایمنی راکبان موتورسوار و تردد وانت‌بارها که بیشترین حوادث محورهای روستایی در استان کرمان را دارد با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و توزیع برچسب و شبرنگ‌های طراحی شده در حال انجام است و بر اساس منابع اطلاعاتی موجود در کاهش حوادث محورهای روستایی نقش خوبی را داشته است.

وی افزود: تلفات تصادفات راکبان موتورسیکلت در استان کرمان در محورهای روستایی نسبت به سایر استان‌ها بالا و رتبه اول را دارد که نیازمند همت بیشتر در زمینه‌های آموزشی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در کاهش این حوادث است.

اسماعیل جهانشاهی فرمانده پلیس راه سیرجان هم که بخشی از این آموزش را بر عهده داشت از راه‌اندازی پلیس راه روستایی شهرستان خبر داد و گفت: این دایره پلیسی نظارت کامل محورهای روستایی را بر عهده دارد، اما خیلی از تصادفات این محورها به علت خرابی جاده و چاله‌های ایجاد شده است که خودرو یا موتورسیکلت برای فرار از چاله‌ها با انحراف به چپ حادثه به وجود می‌آورد.

وی از دهیاران و بخشداران خواست تا با اعتبارات اختصاص یافته به بخش‌ها و دهیاری‌ها در رفع نقایص محورهای روستایی مانند اصلاح قوس‌ها و پیچ‌های تند، پر کردن چاله‌ها و نصب علائم راهنمای و رانندگی و تعریض برخی نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.

در این دوره آموزشی 2 هزار تراکت آموزشی و شبرنگ برای موتورسیکلت‌ها و وانت‌بارها به دهیاران داده شد تا بین رانندگان این دو وسیله نقلیه در روستاها توزیع شود.

 به گزارش فارس، استان کرمان نخستین استان کشور است که توانسته مبتکر طراحی بسته‌های آموزشی، برچسب و شبرنگ و تشکیل کارگاه‌های آموزشی باشد و الگوی سایر استان‌ها نیز شده است.

انتهای پیام/80015/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول