اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

تولید 847 هزار تن ماهی در منابع آبی اصفهان

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: امسال 847 هزار تن ماهی از انواع سردابی و گرمابی در منابع آبی طبیعی شامل رودخانه‌های طبیعی، دریاچه‌ها و پشت سدها در این استان تولید شده است.

تولید 847 هزار تن ماهی در منابع آبی اصفهان

محمدرضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه یکی از راه‌های تولید آبزیان در استان اصفهان تولید در منابع آبی طبیعی است، اظهار داشت: این منابع آبی شامل رودخانه‌های طبیعی، دریاچه‌ها و پشت سدها بوده که تعداد آنها در استان 10 منبع آبی است.

وی افزود: میزان تولیدی که در این منابع آبی در سال جاری داشته‌ایم 847 هزار تن ماهی از انواع سردابی و گرمابی بوده است.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: امسال به دلیل کاهش رهاسازی با توجه به محدودیت‌های اعتباری، نسبت به سال گذشته افزایش تولید نداشته‌ایم، اما کاهش هم نداشته‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: این منابع آبی ظرفیت خوبی در استان برای تولید آبزیان هستند که هر ساله توسط شیلات استان و بخش خصوصی ماهیدار می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه این منابع آبی در 10 شهرستان استان قرار دارند، اضافه کرد:  هر ساله به طور متوسط 300 تا 500 هزار بچه ماهی، با توجه به تخصیص اعتبارات در این منابع آبی رهاسازی می‌شوند.

وی یادآوری کرد: در یک سال اخیر به دلیل کمبود اعتبار رهاسازی کمتری انجام شده است، اما توسط اقداماتی که در بخش خصوصی انجام شده و مجوز‌های صادر شده، تولید انجام می‌شود.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تعداد منابع آبی موجود در استان را ثابت دانست و گفت: اقدامی که در زمینه افزایش تولید در این منابع آبی می‌توانیم انجام دهیم، استفاده از روش‌های نوین در ماهی‌دار کردن این منابع از جمله تولید ماهی در قفس است.

این مسئول متذکر شد: اکنون نیز یک نمونه پرورش ماهی در قفس در شهرستان سمیرم فعال است و در حال پیگیری برای انجام این اقدام در بعضی از منابع آبی که امکان آن وجود دارد، هستیم.

عباسی اذعان داشت: همچنین امیدواریم بتوانیم تعاونی‌ها را نیز در این منابع آبی فعال کنیم که در شهرستان چادگان در حال حاضر سه تعاونی در این امر فعالیت دارند.

انتهای پیام/63029/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول