اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه خبر داد

صید 300 تن ماهی استخوانی در سواحل بندرکیاشهر

رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه از صید 300 تن ماهی استخوانی در سواحل بندرکیاشهر خبر داد.

صید 300 تن ماهی استخوانی در سواحل بندرکیاشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حمیدرضا سلیمانی عصر امروز در جلسه اداره شیلات این شهرستان اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی صیادان پره بندرکیاشهر برای ارتقای سطح توانایی اعضای تعاونی این پره و آشنایی با قوانین مربوط به کار و کارگری و صید و صیادی و حفاظت از منابع آبزی‌پروری برگزار شده است.

وی افزود: در این دوره بیش از 10 درصد از اعضای تعاونی پره صیادی آستانه‌اشرفیه به همراه مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت کردند.

این مسئول با اشاره به صید 300 تن ماهیان استخوانی در سواحل بندر کیاشهر از آغاز فصل صید در سال جاری تاکنون، گفت: ارزش اقتصادی ماهیان صید شده بالغ بر 45 میلیارد ریال است.

به گفته سلیمانی، صید ماهیان توسط 11 پره صیادی بندر کیاشهر در سواحل 37 کیلومتری شهرستان آستانه‌اشرفیه صورت گرفته است.

وی از اجرای طرح صید ماهیان مولد از 20 اسفند امسال به طول 4 کیلومتر از دهانه آبریز سفیدرود به دریا به طرف آستانه‌اشرفیه خبر داد.

رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه گفت: در این طرح ماهیان صید شده برای تکثیر و افزایش منابع آبزی دریای خزر استفاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه صیادان تعاونی پره آستانه‌اشرفیه بالغ بر یک تن ماهی غضروفی را صید کردند، افزود: حدود 200 کیلو خاویار به ارزش اقتصادی بالغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال تحویل شیلات آستانه‌اشرفیه شده است.

سلیمانی درباره پرورش ماهیان گرمابی شالیزاری در سال جاری یادآور شد: آستانه‌اشرفیه از شهرهای نمونه و برتر در بخش تولید ماهیان گرمابی شالیزاری است.

وی از برداشت بالغ بر 160 تن ماهی از مزارع شالیزاری آستانه‌اشرفیه به ارزش اقتصادی 8 میلیارد ریال خبر داد.

رئیس شیلات آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: در اجرای طرح پرورش ماهیان گرمابی شالیزاری بالغ بر 140 هکتار از اراضی این شهرستان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اختصاص یافت که امیدواریم این طرح در سال آینده با پیشرفت بهتری در آستانه‌اشرفیه اجرا شود.

سلیمانی با اقتصادی دانستن اجرای طرح پرورش ماهیان گرمابی توأم با کشت برنج در اقتصاد خانواده، متذکر شد: با اجرای این طرح علاوه بر استفاده نکردن از سموم برای دفع آفات برنج، از آسیب‌های زیست‌محیطی نیز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آستانه‌اشرفیه مجموعاً دارای 200 هکتار استخر ماهی گرمابی و کشت توأم با تولید برنج و ماهی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده با اجرای طرح‌های نوین در بخش آبزی‌پروری شاهد افزایش تولید ماهی در واحد سطح منطقه باشیم.

انتهای پیام/84001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول