اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اعلام کرد

افزایش بیش از 2 هزار تن تولید انواع ماهی در آذربایجان غربی

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: تولید انواع ماهی در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 2 هزار و 500 تن افزایش داشته است.

افزایش بیش از 2 هزار تن تولید انواع ماهی در آذربایجان غربی

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان از آن آبزیان است و توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی‌پروری نقش مهمی را در امنیت جامعه ایفا خواهد کرد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: املاح، مواد معدنی و وجود سرشار امگا سه ارزش محصولات آبزی را به نسبت سایر محصولات پروتئینی در جایگاه بالاتری قرار داده و افزایش مصرف محصولات آبزی‌پروری در جهان سهم آبزیان در تامین مواد پروتئینی جوامع را روز به روز افزایش می‌دهد.

شیرولیلو ابراز داشت: امسال امید است رقم تولید نزدیک 18 هزار تن در تولیدات سرد آبی، گرمابی، شاه میگو و  منابع آب برسد که از این سهم نزدیک 5 هزار و 830 تن سهم منابع آبی استان خواهد بود که در این عرصه آذربایجان غربی مقام نخست کشوری را در تولید ماهیان در منابع آبی به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در زمینه تولید ماهیان سرد آبی تولید بیش از 10 هزار تن را در برنامه کاری گذاشتیم و در عین حال امسال بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی گرم آبی در کارگاه تکثیر و پرورش شهید کاظمی پلدشت تولید شده است.

شیرولیلو ادامه داد: از بحث تکثیر و پرورش بچه ماهی رقم مطلوبی به منظور رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی و دریاچه‌های پشت سدها بوده که محیط مناسبی را برای ایجاد اشتغال بیش از 700 نفر خانوار در قالب چندین تعاونی و اکیپ‌های صیادی و ایجاد اشتغال پایدار به شکل مستقیم و غیر مستقیم تولید است.

انتهای پیام/61005/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول