اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت‌احوال جیرفت:

صدور کارت هوشمند با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو است

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت گفت: با ابراز تأسف در شهرستان جیرفت به دلیل کمبود نیروی انسانی اداره ثبت‌احوال بستر لازم برای صدور کارت هوشمند ملی وجود ندارد که امیدواریم با تدبیر مسئولان مربوطه این امر محقق شود.

صدور کارت هوشمند با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو است

خانباز بهادری امروز در گفت‎‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: جایگاه و نظام نوین ثبت احوال در قلب بخش خدمات زیرساخت دولت الکترونیکی بسیار کلیدی و با اهمیت است.

وی ابراز داشت: یکی از شروط لازم برای ایجاد چنین دولتی شفافیت سایر ابعاد هویتی شهروندان و تحقق سامانه‎های کاربردی الکترونیکی در بستر دولت الکترونیک است.

بهادری مفهوم هویت الکترونیکی را به عنوان کلید اصلی ورود متقاضیان و مشتریان خدمات در دولت الکترونیک ذکر و تصریح کرد: یک شهروند یا بنگاه دارای ابعاد مختلف هویتی مانند هویت آموزشی، انتظامی، بهداشتی و ... است.

وی بیان داشت: زیرساخت شکل‌گیری تمام این هویت‎ها هویت انفرادی یا سجلی شهروندان است که محل ایجاد، ثبت و نگهداری آن ثبت احوال است.

بهادری عنوان کرد: ثبت احوال یکی از دستگاه‎های حاکمیتی است که با ارائه شماره ملی به عنوان کلید منحصر به فرد برای دسترسی به هویت افراد حقیقی عمل می‎کند بر همین اساس بیشترین ارتباط را با مردم و بسیاری از دستگاه‎های اجرایی دارد.

کارت هوشمند ملی دروازه ورود به دولت الکترونیک

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت گفت: اگر شماره ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک بدانیم، کارت هوشمند ملی را می‎توان به درستی به عنوان دروازه ورود به دولت الکترونیک دانست.

بهادری خاطرنشان کرد: تاکنون هفت آیتم شناسایی ایرانیان، تصدیق هویت، امضای دیجیتال، انتخابات الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، کاربرد بانکی و شهروند الکترونیکی نقش ثبت احوال را در دولت الکترونیک ممتاز کرده است.

وی اذعان داشت: اما با ابراز تأسف در شهرستان جیرفت به دلیل کمبود نیروی انسانی اداره ثبت احوال بستر لازم برای صدور کارت هوشمند ملی وجود ندارد.

بهادری گفت: به همین دلیل امیدواریم که با تدبیر مسئولان امر در زمینه تأمین نیروی انسانی این اداره، بستر لازم برای خدمات‎رسانی به بهترین شکل ممکن به شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/80001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول