اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان یزد خبر داد

آغاز صدور کارت هوشمند ملی در استان یزد

مدیرکل ثبت احوال استان یزد از آغاز صدور کارت هوشمند ملی در استان یزد خبر داد.

آغاز صدور کارت هوشمند ملی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد طباطبایی، ظهر امروز در مراسم آغاز به کار صدور کارت هوشمند ملی در استان یزد عنوان کرد: صدور سراسری کارت هوشمند ملی از 22 بهمن ماه آغاز و صدور کارت‌های ملی قدیمی برای 15 ساله‌ها متوقف شده است.

وی عنوان کرد: از امروز نیز صدور کارت هوشمند ملی در یزد آغاز شده و این کارت برای افراد دارای سن 15 سال تمام و کسانی که تغییراتی در مدارک هویتی آنها ایجاد شده، صادر خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه امسال و سال آینده، فراخوانی برای صدور کارت هوشمند نداریم، ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، کارت‌های ملی قدیمی و کنونی تا پایان سال 94 تمدید شده است.

طباطبایی عنوان کرد: برای صدور کارت هوشمند ملی، همه ادارات ثبت احوال و یک دفتر پیشخوان دولت در خیابان ایرانشهر یزد مجهز به سامانه اخذ درخواست از مردم شده‌اند و کسانی که به سن 15 سال تمام رسیده و یا افرادی که در شناسنامه و کارت ملی آنان تغییر مشخصاتی ایجاد می‌شود، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های ذکر شده، پیش ثبت‌نام کنند. 

وی ادامه داد: پس از انجام مرحله پیش‌ ثبت‌نام، اطلاعات این افراد با پایگاه جمعیتی تطبیق داده و کد رهگیری دریافت می‌شود و در مرحله بعدی با گرفتن اثر انگشت، زمانی برای مراجعه برای تحویل کارت به آنان داده می‌شود.

طباطبایی، پروژه کارت هوشمند ملی را از دستاوردهای علمی و فن‌آوری انقلاب اسلامی دانست و گفت: تا به امروز شناسایی ایرانیان در فضای حضوری و فیزیکی با داشتن کارت ملی انجام می‌شد، اما از مزیت‌های مهم کارت هوشمند ملی، شناسایی افراد در فضای مجازی است.

وی، امکان امضای دیجیتال، تصدیق هویت در فضای مجازی، امنیت بالا از لحاظ فیزیکی و امنیتی، جلوگیری از تعدد کارت‌ها، امکان دسترسی به اطلاعات موجود در کارت بر حسب مجوزهای دسترسی و ارائه خدمات مختلف در دولت الکترونیک را از دیگر مزایای کارت هوشمند ملی دانست.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد اعلام کرد: کسانی که متقاضی صدور کارت ملی المثنی هستند می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال یا یکی از دفاتر پیشخوان دولت در یزد که ارائه کننده خدمات ثبت احوال هستند، نسبت به درخواست کارت شناسایی ملی کاغذی اقدام کنند.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول