اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرعباس مطرح کرد

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی ورود گردشگران به بندرعباس

فرماندار بندرعباس گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان ورود گردشگران در تعطیلات نوروزی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد.

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی ورود گردشگران به بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی شب گذشته در نشست شورای اداری با بیان اینکه بندرعباس در دو ماه پایانی سال هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور است، اظهار داشت: طبق آمار موجود طی سال گذشته بیش از 9 میلیون نفر وارد شهرستان بندرعباس شده‌اند که این میزان سفر یا با هدف دسترسی به قشم بوده و یا اینکه به مقصد مرکز شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود میزان ورود گردشگران به بندرعباس 20 درصد افزایش یابد، اضافه کرد: با توجه به این میزان افزایش باید همه تلاش خود را برای رفاه بیشتر گردشگران و تامین امکانات و مایحتاج را به کار گیریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس افزود: باید جاذبه‌های ساحلی و فرهنگی شهرستان و استان معرفی شود و اکیپ‌های امداد و نجات در سواحل مستقر شوند.

وی با اشاره به اجرای تحت نظارت طرح کاشانه، تاکید کرد: نظارت‌ها بر اسکان در هتل‌ها، مهمانسراها و بوستان‌ها نیز باید مدنظر باشد تا نهایت رفاه مسافران و گردشگران رقم بخورد.

مرادی خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید در خصوص تامین نقدینگی عابر بانک‌ها و شهرداری با همکاری مرکز بهداشت در راه‌اندازی غرفه‌های میوه و تره‌بار، مواد غذایی برای حفظ سلامتی مردم و مهمانان نوروزی اقدامات لازم را انجام دهد زیرا سلامت هموطنان و مهمانان حائز اهمیت است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به تامین سوخت مورد نیاز خودروها و امنیت در سطح شهرستان توجه لازم را بیشتر از قبل داشته باشند.

این مسئول گفت: اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بایستی سالن‌های خود را برای استقرار میهمانان در زمان نامساعد بودن شرایط جوی آماده کنند.

فرماندار بندرعباس همچنین از اداره کل فرهنگ ارشاد و اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف امور خیریه خواست تهیه بسته‌های فرهنگی و توزیع آن بین مهمانان نوروزی را در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره به مبادی‌ ورودی شهر گفت: اداره راه و شهرسازی باید نسبت به پاکسازی و بهسازی ورودی‌های شهر اقدامات لازم را انجام دهد و مسئولان امر باید به گونه‌ای عمل کنند که شرایط مناسب برای حمل و نقل دریایی، هوایی، زمینی و ریلی مهمانان فراهم گردد.

مرادی همچنین از مسئولان شرکت توزیع برق خواست که روشنایی کوچه‌ها و معابر را تا 15 اسفند تامین کنند.

فرماندار بندرعباس در پایان از برگزاری مانور بسیجیان در اول و دوم اسفند ماه در شهر قلعه قاضی خبر داد و گفت: مدیران زمینه حضور هر چه با شکوه‌تر بسیجیان ادارات را در این مانور فراهم کنند.

انتهای پیام/88001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول