اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

شهرداری‌ها پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را به همت بخش خصوصی عملیاتی کنند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شهرداری‌ها پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را به همت بخش خصوصی عملیاتی کنند.

شهرداری‌ها پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را به همت بخش خصوصی عملیاتی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در نشست با اعضای شوراهای اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: نمی‌توان به درآمدهای کم و ناچیز عوارض و صدور پروانه امیدوار بود و یا چشم امید به منابع درآمدی دولت داشت بلکه شهرداری‌ها بهتر است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود به کارهای اساسی و زیربنایی دست زده و شوراها نیز در این زمینه یاریگر مجموعه شهرداری باشند.

وی ظرفیت خوب شوراها را در یاری کردن شهرداری‌ها با تمام ظرفیت و قوا یادآور شد و تصریح کرد: ظرفیتی که امروز شوراهای شهر و روستا ایجاد کرده‌اند ظرفیت عظیم در پاسخگویی به نیازها و علاقمندی مخاطبانی است که می‌خواهند در پروژه‌های مختلف امور شهری مشارکت کرده و در این زمینه کارها را به سرانجام برسانند.

میرجعفریان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: قانون راه و مسیر را برای بهره‌برداری صحیح از منابع موجود و مدد گرفتن از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های زیربنایی فراهم کرده و در این زمینه باید شوراهای شهر به گونه‌ای تدبیر و برنامه‌ریزی کنند تا سرمایه‌گذاران با علاقمندی و به دور از گله‌مندی از نظام بروکراسی اداری بتوانند کارها و اهداف را رو به جلو حرکت داده و به پیش ببرند.

این مسئول با اشاره به نقش اساسی شوراهای اسلامی در توسعه شهرهای استان خواستار حضور فعال نماینده شوراها در جلسات کارگروه‌های عمرانی استان شد.

وی در ادامه بر لزوم تغییر رویکرد شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی در زمینه ایجاد درآمد پایدار و جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه شهرهای استان و تاثیرگذاری شوراها در این زمینه تاکید کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در بین شوراها، شوراهای فرادستی جایگاه ارزنده‌ای را در تصویب مقررات و قوانین حمایتی از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی دارند که نباید این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول