اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس خبر داد

تخصیص 3 هزار میلیارد تومان از فاینانس چین به پروژه‌های عمرانی لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، معاون رئیس جمهور قول داد که از طریق فاینانس چین امسال و سال آینده 3 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مهم عمرانی لرستان اختصاص یابد.

تخصیص 3 هزار میلیارد تومان از فاینانس چین به پروژه‌های عمرانی لرستان

ایرج عبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: استان لرستان یکی از استان‌های است که با خشکسالی‌ مواجه است و اگر سدسازی در این استان صورت نگیرد باید از خلیج فارس آب این استان را تامین کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی لرستان نوبخت، معاون رئیس جمهور قول داده که از طریق فاینانس چین امسال و سال آینده 3 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مهم عمرانی لرستان اختصاص یابد.

وی افزود: این اعتبار قرار است، به پروژه‌های سد زیبامحمد، سد معشوره، راه‌آهن‌ها و ... در لرستان اختصاص یابد.

عبدی در خصوص طرح استعفای نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه کمیسیون تلفیق، مجلس و دولت بدانند که نمایندگان استان‌های محروم در احقاق حق قانونی این استان‌ها حساس هستند، تئوری تهدید به استعفا مطرح ‌شد و در مجلس حساسیت بالایی ایجاد کرد و زمانی که پیشنهاد فوق با رئیس‌مجلس مطرح ‌شد، وی قول داد که به صورت جدی حقوق مناطق محروم را با کمیسیون تلفیق مطرح کند.

عبدی یادآور شد: در مجموع با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته 154 میلیارد تومان از ردیف ماده 180، از محل دو درصد نفت بیش از 14 میلیارد تومان، از محل 700 میلیارد تومان بودجه روستاها و نزدیک به 30 میلیارد تومان بودجه عمران روستاها برای آب شرب سالم، بهسازی و آسفالت روستاها به بودجه سال 93 لایحه دولت برای این استان اضافه شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل عوارض صنایع آلاینده دو درصد به استان‌های محروم و شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت اختصاص یافته که از این محل نزدیک به 30 میلیارد تومان باید به لرستان اختصاص یابد.

وی افزود: علاوه بر این اعتبارها 100 میلیارد تومان برای آبیاری بارانی زمین‌های کشاورزی اضافه شد که نزدیک به 30 میلیارد تومان سهم استان است.

عبدی از دیگر کارهای صورت گرفته توسط نمایندگان را اختصاص مقدار قابل توجهی قیر آسفالت برای روستاهای استان‌های محروم، مبلغ 100 ریال به ازای مصرف هر متر مکعب از پرداخت آب‌بهای مصرفی مشترکان آب برای هزینه آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و افزایش 130 ریال به هر متر مکعب گاز طبیعی برای گازرسانی به روستاهایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و سردسیر و ... عنوان کرد.

انتهای پیام/2304/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول