اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی صورت گرفت

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین شوراهای شهرستان بویراحمد و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

به منظور صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی تفاهم‌نامه‌ای بین شوراهای شهرستان بویراحمد و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین شوراهای شهرستان بویراحمد و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز با حضور مدیرکل منابع‌ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شوراهای روستایی شهرستان بویراحمد، رئیس منابع طبیعی شهرستان و نایب رئیس شورای شهرستان تفاهم‌نامه‌ای به منظور صیانت و حفاظت از منابع طبیعی در سطح استان و شهرستان منعقد شد.

علی فرهادی در این نشست منابع طبیعی را به عنوان سرمایه‌های عظیم بستر حیات و توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: با حفاظت از منابع طبیعی می‌توان صنعت گردشگری را رونق داد و منابع درآمدی و اشتغال‌زایی خوبی برای مردم ایجاد کرد.

رئیس شورای بخش شهرستان بویراحمد حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را از ارکان مهم اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که 20 درصد از جنگل‌های رشته‌کوه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد است و بعد از شمال دومین پوشش جنگلی کشور را داریم توجه و حفاظت از این منابع ملی مهم و ضروری است.

فرهادی منابع طبیعی را به عنوان سرمایه‌ای عظیم در ایجاد اشتغال‌زایی در راستای توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: امید می‌رود با همکاری و همراهی هرچه بیشتر مسئولان و متولیان امر بتوان از منابع طبیعی نهایت استفاده را ببرند.

این مسئول شوراها را به عنوان قرق‌بانان افتخاری منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: انتظار داریم مسئولان از ظرفیت شوراها در بخش‌ها مختلف از جمله منابع طبیعی استفاده لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست نیز مهدی روزیان به اهداف برگزاری این نشست اشاره و اذعان کرد: این برنامه در جهت تقویت و توسعه بخش گردشگری بویژه اکوتوریسم گردشگری، حفظ، احیاء و توسعه جنگل‌ها، مراتع و گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در سطح شهرستان و استان تشکیل شد.

نایب رئیس شورای شهرستان بویراحمد گسترش و توسعه فعالیت های مرتع‌داری، آبخیزداری، غنی‌سازی جنگل‌های حوزه بالا دست سدها و فرهنگ سازی در راستای حفاظت از منابع طبیعی را از دیگر اهداف انعقاد تفاهم‌‌نامه مشترک بین شوراهای شهرستان و منابع طبیعی عنوان کرد.

روزیان با بیان این‌که برنامه‌ریزی را بستر اصلی و راه رسیدن به هدف را در هر کشور و منطقه‌ای هموارتر می‌کند، گفت: جلسه امروز پیش زمینه تلفیق برنامه‌ریزی منطقه‌ای، بخشی و رسیدن به سندی جامع و بیان همه ظرفیت‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های استان و شهرستان بوده که از دغدغه‌های مجموعه شورای بخش بویراحمد است.

به گزارش فارس در این نشست پیشنهاد شد در اجرای طرح‌های عمرانی مسائل زیست‌محیطی رعایت و همه خسارات وارده توسط ادارات و نهادها بر عرصه منابع طبیعی تطبیق داده شود و هر دستگاه باید خسارات وارده را تقبل و پرداخت نماید.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول