اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

آمریکا پایه‌گذار تروریست در دنیاست/ ملت با حضور خود بلندپروازی آمریکا را لگدکوب کرد

نماینده ولی فقیه در کاشان، آمریکا را پایه‌گذار تروریست در دنیا عنوان کرد.

آمریکا پایه‌گذار تروریست در دنیاست/ ملت با حضور خود بلندپروازی آمریکا را لگدکوب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در این شهرستان با اشاره به حضور پرشور و گسترده ملت ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، اظهار داشت: مردم آگاه و فهیم در سراسر کشور در این روز خالق معجزه‌ و حماسه‌ای بودند که دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی، بر آن اعتراف و اذعان داشتند.

وی با اشاره به بازتاب حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در رسانه‌های دیگر کشورها از جمله چین، خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور خود جسارت، بی‌ادبی و بلندپروازی مقامات آمریکایی‌ها را لگدکوب کردند و گزینه روی میز اوباما را با شعار «مرگ بر آمریکا» پاسخ دادند.

امام جمعه کاشان با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا عنوان کرد: آمریکایی‌ها بیچارگانی هستند که عبارت بی‌اعتمادی را از ایران وام گرفته و دوباره آن را به این کشور نسبت می‌دهند

وی وزیر خارجه آمریکا را انسانی گیج توصیف و تصریح کرد: آمریکایی‌ها علی‌رغم بازرسی‌های مکرر از مراکز هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند و ایران را قابل اعتماد نمی‌دانند این در حالی است که مقام معظم رهبری در همان ابتدا غیر قابل اعتماد بودن آنها را بیان فرمودند.

نمازی، سخن اخیر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مورد محل تأمین هزینه توزیع سبد کالا را ناشی از اوج خباثت وی دانست و ابراز داشت: آمریکا همان غارتگری است که سال‌ها نفت ملت عراق را اشغال کرده و 35 سال ثروت ملت ایران را غصب و مصادر کرده و قرار شده به تدریج به ایران برگرداند.

به گفته وی کسی که به دلیل غرور و قدرتش از عقل، درک و سیاست بی‌بهره است، تنها می‌خواهد با زور بر جهان سلطه یابد و تجربه تاریخ گواهی می‌دهد که چنین امری محال است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در حالی آمریکا نقض حقوق بشر را به ایران نسبت می‌دهد که حمله نظامی به عراق و افغانستان را در کارنامه دارد و هنوز هواپیماهای بدون شرنشینش، پاکستان را بمباران می‌کند و ناوگان‌هایش در آب‌های بین‌المللی دنیا و نیروهایش در ژاپن و آفریقا حضور دارند.

وی با اشاره به سومین سالگرد قیام مردم بحرین یادآور شد: ایران که طرفدار مظلومان دنیا از جمله فلسطین و بحرین است، ناقض حقوق بشر محسوب می‌شود و یا آمریکایی که در برابر شهادت انسان‌های بی‌گناه از کودک، زن و پیر و جوان بحرینی و کشته شدن هزار نفر در زیر شکنجه آل خلیفه در مدت سه سال، کلمه‌ای در حمایت از این مظلومان سخن نگفت.

نمازی تأکید کرد: علی‌رغم تمام ادعاها و فرافکنی‌های آمریکا، ملت‌ها حقایق را درک می‌کنند و آگاه هستند و قیام‌ها و راهپیمایی‌ها در کشورهای اسلامی، اروپایی و حتی در نیویورک علیه آنها گواه بر این ادعاست.

به گفته وی کسانی ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کنند که بر خلاف قوانین بین‌المللی در هفته گذشته نسل جدید بمب هسته‌ای را آزمایش کردند در حالی که بر اساس معاهدات بین‌المللی تولید، نگهداری، توزیع، فروش و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممنوع است.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سخن وزیر خارجه آمریکا در مورد دستور کار مذاکرات آینده اظهار داشت: بر خلاف نظر آنها تیم مذاکره‌کننده ایران موضوعات مطروحه از سوی آنها شامل حقوق بشر، تروریست بودن ایران و موشک بالستیک را خارج از دستور دانسته و اعلام کردند تنها در مورد مسئله هسته‌ای مذاکره می‌کنند.

نمازی، آمریکا را پایه‌گذار تروریست خواند و بیان داشت: آمریکا آشوب و هرج و مرجی را در سوریه بنیان نهاد که امروز شاهد آن هستیم که تروریست‌ها از این کشور به سوی عراق سرازیر هستند و هرج و مرج عجیبی را در آنجا ایجاد کردند.

به گفته وی امروز زمان آگاهی، هوشیاری و آماده باش بودن ملت ایران در عرصه سیاسی است و مردم باید تمام حرکات دشمن را رصد کند و مراقب باشد تا از چند دستگی و جدایی پرهیز کنند، چراکه تفرقه برای اقتدار و مصالح ملی سم است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با گرامیداشت سالروز صدور حکم امام راحل مبنی بر ارتداد سلمان رشدی یادآور شد: این حکم در دنیا انقلاب سیاسی بر پا کرد به گونه‌ای که چند روز پس از صدور آن وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی آن را اعلام کردند.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول