اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد

تحصیل 2700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 2700 دانشجو در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان تحصیل می‌کنند.

تحصیل 2700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم جهانگیری صبح امروز در آیین آغاز به تحصیل دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار داشت: تمام افرادی که به موفقیت دست یافته‌اند، معلمان خوبی داشته‌اند و یا معلمان خوبی بوده‌اند.

وی بیان داشت: ایمان به خدا، ایمان به کار و علم و دانش و ایمان به دانش‌آموز و فعالیت‌های مدرسه از مهمترین ویژگی‌های معلم کارآمد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: معلمی را می‌توان، کارآمد خواند که ظرفیت و اهمیت تعلیم و تربیت را بداند و به خروجی تعلیم و تربیت تسلط و ایمان داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به اینکه کار معلمی دارای پیچیدگی، ظرافت و حساسیت است، ابراز داشت: معلم کارآمد باید در کلاس درس به اندازه تعداد شاگردانش زاویه دید داشته باشد.

وی ادامه داد: معلم بدون دانش قادر به انجام کار نیست و معلمان باید دانش روز را فرا گیرند و دقت، سرعت، مهارت و اطلاعات روز از ابزار اولیه و ضروری برای یک معلم است.

این مسئول با اشاره به اینکه 2700 دانشجو در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان تحصیل می‌کنند، افزود: دانشجو معلمان باید فنون و مهارت معلمی را به گونه‌ای در دانشگاه فرهنگیان دریافت کنند و بر آن مسلط شوند که در آینده و در کلاس درس موفق باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه انتظارات از آموزش و پرورش نسبت به گذشته گسترده‌تر شده است، تصریح کرد: آموزش کاربردی، پایدار و ماندگار به عنوان سه محور اصلی در دستور کار آموزش و پرورش استان کرمان قرار دارد و آموزش باید به سمت آموزش پایدار و ماندگار باشد.

وی خاطر نشان کرد: پرورش باید متعادل و مبتنی بر آموزه‌های دینی ما باشد و بعضی از مشکلات بچه‌های امروز به علت عدم تعادل در پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: معلم باید برای حفظ جایگاه و عزت خود تلاش کند و عزتمندی معلم هم به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/80019/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول