اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز زمین‌شناسی منطقه کاسپین خاوری:

منبع غنی هیدرات‌های گازی در دریای خزر شناسایی شد

رئیس مرکز زمین‌شناسی منطقه کاسپین خاوری گفت: مطالعات زمین‌شناسی دریای خزر در غالب نقشه‌های یک در صد هزار دریایی تهیه شد که مکان هیدرات‌های گازی مناسب دریای خزر را شناسایی کرده است.

منبع غنی هیدرات‌های گازی در دریای خزر شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهرزاد قنبرزاده امشب در جمع خبرنگاران در راستای برگزاری همایش زمین‌شناسی در  مازندران اظهار داشت: فعالیت‌های شاخص زمین‌شناسی در استان منجر به دریافت لایه‌های اطلاعاتی شد.

وی تصریح کرد: نقشه‌های تهیه شده یک در 250 هزار و یک در 100 هزار در استان زمینه ایجاد پروژه‌ها کم خطر در استان مازندران را فراهم می‌کند.

رئیس مرکز زمین‌شناسی منطقه کاسپین خاوری در ادامه بیان داشت: مطالعات زمین‌شناسی دریای خزر که در غالب نقشه‌های یک در صد هزار دریایی است تهیه شد که مکان هیدرات‌های گازی مناسب دریای خزر را شناسایی کرده است.

این مسئول بیان داشت: هیدرات‌های گازی دریایی خزر سوخت پاکی است که هنوز در کشور نتوانستیم از این گاز بهره‌برداری کنیم ولی منبع عظیمی از این گاز در دریایی خزر وجود دارد.

قنبرزاده در ادامه به برخی مطالعات زمین‌شناسی که در استان مازندران در حوزه سلامت افراد تهیه شده است، اشاره کرد و گفت: استان‌های شمالی کشور در کمربند بیماری سرطان قرار دارند و در این ارتباط یک‌هزار و 400 مورد نمونه‌برداری از آلاینده‌های مختلف در مازندران در دستور کار قرار دارد که گزارش کامل این تحقیقات سال آینده ارائه می‌شود.

رئیس مرکز زمین‌شناسی منطقه کاسپین خاوری در پایان خاطر نشان کرد: مازندران پکیج کامل علوم زمین‌شناسی است.

به گزارش فارس، مازندران در روزهای 28 و 29 بهمن میزبان سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و توسعه پایدار است.

انتهای پیام/86004/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول