اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان‌:

نگاه‌های سلیقه‌ای بر مطبوعات کنار گذاشته شود

اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات کردستان ضمن بیان مسائل و مشکلات حوزه مطبوعات به استاندار کردستان خواستار حذف نگاه‌های سلیقه‌ای بر مطبوعات استان شدند.

نگاه‌های سلیقه‌ای بر مطبوعات کنار گذاشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود محمودی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان شامگاه امروز در دیدار اعضای این خانه با استاندار کردستان در سنندج، اظهار کرد: متأسفانه شاهد یک نگاه امنیتی سلیقه‌ای بر فعالیت‌های رسانه‌ای در کردستان هستیم و همین امر موجب شده بیش از 40 نفر از فعالان رسانه‌ای این استان به خارج از کشور مهاجرت کنند و مشکلات عدیده‌ای را نیز برای فعالان رسانه‌ای در داخل استان به وجود آورده است.

سردبیر هفته‌نامه محلی ئاگرین روژ افزود: امیدواریم این نگاه سلیقه‌ای در دولت یازدهم اصلاح شود و شاهد بازسازی اعتماد مردمی نسبت به رسانه‌های استان باشیم.

محمودی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیشتر نشریات محلی استان به دلیل عدم حمایت‌های مالی و ضعف بنیه مالی به بولتن ادارات تبدیل شده‌اند و این مهم رسالت اصلی آنها را زیر سؤال برده است.

وی افزود: امیدواریم در دولت یازدهم با رفع نگاه‌های سلیقه‌ای در حوزه رسانه کردستان فعالان این عرصه بتوانند در حوزه تخصصی خویش که خدمت به مردم و بازتاب دستاوردهای نظام اسلامی است، به درستی ایفای نقش کنند.

خبات ساعدی بازرس خانه مطبوعات کردستان نیز در این نشست به معضلات پیش‌روی مطبوعات محلی و فعالیت‌های رسانه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش شش ماهه نخست معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لحاظ انتشار نشریات در بین 30 استان کشور کردستان رتبه 28 را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مجموع 35 نشریه دارای مجوز فقط 15 نشریه دارای سابقه انتشار در سال‌جاری هستند که از این تعداد نیز تنها سه نشریه به صورت منظم چاپ می‌شوند.

ساعدی خاطرنشان کرد: معضل دیگری هم که متأسفانه خبرنگاران را در نشست‌ها و جلسات مطبوعاتی وامدار مدیران می‌کند، پدیده شوم هدایای خردکننده شخصیت اصحاب رسانه است که در شأن و منزلت و جایگاه والای قلم نبوده و امید است در دولت جدید برای رفع این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان اظهار داشت: هم‌اکنون با همکاری و انسجام بین خانه مطبوعات و سرای روزنامه‌نگاران استان شاهد کلید خوردن جشنواره‌های فصلی مطبوعات هستیم و در دهه نخست اسفندماه نیز دومین جشنواره فصلی مطبوعات استان برگزار خواهد شد.

ساعدی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی اگر قصد حمایت از اصحاب‌ رسانه را دارند به جای پرداخت این هدایا در مسیر پیشرفت و تعالی حوزه رسانه استان سهیم شوند.

بازرس خانه مطبوعات استان کردستان خاطرنشان کرد: متأسفانه زمانی که استان‌های دیگر اعتبارات چند 100 میلیونی برای ساخت مجتمع‌های رسانه‌ای و ساخت خانه و تجهیز دفاتر رسانه‌ای می‌کردند در استان کردستان به رسانه‌ها بی‌توجهی می‌شد.

ساعدی افزود: از مسئولان ارشد اجرایی استان و متولیان حوزه رسانه انتظار می‌رود به جای کمک‌های جزئی به چند رسانه محدود چاره‌ای اساسی برای حمایت از همه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای بیاندیشند.

انتهای پیام/79006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول