اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب عید و هزاران آرزو

فراوانی درج آگهی جذب نیرو در خیابان‌های مازندران

آگهی جذب نیرو در روزهای پایانی سال در خیابان‌ها و در و دیوار شهرهای مازندران، گرفتن نیروی کار ارزان برای کارفرما سوژه‌ای است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

فراوانی درج آگهی جذب نیرو در خیابان‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آگهی استخدام نیازمندی‌های نیروی کار این روزها بر روی در دیوار شهرهای شمالی کشور به وفور دیده می‌شود.

بیشتر آگهی‌ها درج شده بر روی در و دیوار با این مضمون «به  یک خانم با روابط عمومی بالا» نیازمندیم خودنمایی می‌کند.

تعداد آگهی جذب نیروی و کار ارزان با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال به وفور به چشم می‌خورد.

بر روی آگهی جذب نیرو تنها شماره موبایل درج شد و حتی برخی‌ها به خودشان زحمت نوع فعالیت کاری را نیز مشخص نکردند.

برخی‌ از آگهی دهندگان نیز جسارت بیشتری به خرج داده و رقم‌های پیشنهادی بالای را برای جذب نیرو بر روی آگهی‌های درخواست نیرو درج می‌کنند.

اما با مصاحبه با برخی از جویاندگان کار مشخص شد که برخی از واحد‌های تولیدی برای رفع مشکلات کاری ایام عید اقدام به درج آگهی‌ها وسوسه کننده می‌کنند ولی در عمل میزان پرداختی ‌آنها کمتر از رقمی که بر روی آگهی خیابانی درج شده است و حتی میزان پرداختی کمتر از رقم پیش‌بینی شده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هست.

برخی از آگهی‌ دهندها حتی از جویندگان کار سفته با رقم بالایی مطالبه می‌کنند.

عدم رعایت قانون کار در برخی واحدهای تولیدی این روزها به امری عادی در این بخش تبدیل شد و کارفرمایان این بخش به دور از چشم قانون حق کارگران این بخش را ضایع می‌کنند.

اما مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران در این ارتباط بیان داشت: به ازای 30 هزار نفر جمعیت فعال استان حدود 46 مرکز کاریابی در سطح جایگاه‌های استان فعالیت می‌کنند.

علی بابایی کارنامی با توصیه به کارجویان مازندران خاطرنشان کرد: مردم به هیچ وجه به این افراد مراجعه نکنند چرا که این افراد جز دلالی، رابطه بازی و خلاف قانون کاری نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه برای افراد جویای کار در مازندران مراکز کاریابی پیش‌بینی شد، افزود: تخلفات مراکز کاریابی به دلیل نظارت‌های قانونی که در این بخش وجود دارد قابل رسیدگی است.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی مازندران بیان داشت: تخلفات مراکز کاریابی مازندران توسط روابط عمومی این سازمان و یا روسای شهرستان‌ها مورد بررسی می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون کار، کارفرما موظف است قراردادی که با کارگر منعقد می‌کند یک برگ از آن را در اختیار کارگر قرار دهد.

این مسئول اضافه کرد: اگر کارفرما این برگه را در اختیار کارگر قرار نداد با مراجعه شخص به ادارات کار استان قابل پیگیری است.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: همه مشکلات مربوط به حوزه کار در اداره تعاون و رفاه اجتماعی مازندران قابل پیگیری است.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول