اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

نبود پایانه حمل و نقل از مشکلات بندر نوشهر است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: نبود پایانه حمل و نقل از مشکلات بندر نوشهر است.

نبود پایانه حمل و نقل از مشکلات بندر نوشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، قاسم احمدی‌لاشکی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر اظهار داشت: بندر نوشهر قدیمی‌ترین بندر تجاری استان مازندران است که عملیات احداث آن در سال 1309 آغاز شد و در سال 1318 به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه از دهه 70 و همزمان با توسعه بنادر تجاری کشور برنامه‌ریزی برای احداث بنادر امیرآباد و فریدونکنار، اقدامات توسعه‌ای بندر نوشهر به واسطه مسئولیت ساخت و ساز بنادر استان‌های گلستان و مازندران با کندی مواجه شد، گفت: عدم تردد کامیون در جاده کندوان، اقدامات بسیار سختگیرانه قرنطینه نباتی نوشهر که منجر به نارضایتی تجار و افزایش هزینه‌های آنان می‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، طولانی شدن پاسخ مراجعه کنندگان همچون دامپزشکی به دلیل نبود امکانات آزمایشگاهی مناسب و تاخیر در تخلیه کالا، نبود پایانه حمل و نقل و کمبود کامیون برای حمل و نقل مستمر کالا از بندر نوشهر و بالعکس از موانع پیش روی توسعه بندر نوشهر برشمرد.

احمدی‌لاشکی بیان داشت: تفاوت الگوی قراردادی در 10 سال گذشته بین پیمانکاران بندری در بنادر نوشهر و انزلی که قدرت چانه‌زنی و تخفیف دهی اپراتورهای انزلی را افزایش داده و این بندر را قطب آهن شمال کشور کرد نیز از دیگر موانع در مسیر توسعه بندر نوشهر است که مسئولان باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی به اقدامات مورد نیاز برای بندر نوشهر اشاره کرد و افزود: اجرای مصوبات دولت برای ایجاد راه دسترسی و احداث بندر خشک که حمل و نقل کالا و اشتغال را به نحو چشمگیری در منطقه تسریع و تسهیل کند نیز برای فعالیت بندر نوشهر ضروری است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه اخذ مجوز تردد کامیون در برخی ایام هفته و ساعات شبانه روز از جاده کندوان ضروری است، ابراز داشت: توجه جدی به ظرفیت‌های موجود در منطقه برای فراهم ساختن زمینه جلب کالاهای تخصصی در بندر نوشهر، زمینه احداث صنایع کنسانتره، افشره میوه و مرکبات، احداث کارخانه آرد و سورتینگ میوه‌جات صادراتی از دیگر اقدامات برای توسعه بندر نوشهر است.

احمدی‌لاشکی در پایان متذکر شد: صدور قبض انبار تفکیکی موجب می‌شود که صاحبان کالا اجازه ترخیص کالا به صورت خرده فروشی را داشته باشند و سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تجهیزات، مصالح و تاسیسات خود را برای فعالیت در محدوده منطقه بدون پرداخت هرگونه عوارض واردات و بازرگانی وارد کنند.

انتهای پیام/86019/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول