اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های نماینده مردم کردستان در مجلس

بهترین اراضی کامیاران به حراج گذاشته شده است

نماینده مردم کردستان در مجلس گفت: متأسفانه بهترین اراضی موجود در کامیاران به صورت حراج به فروش می‌رسد و درآمد حاصل از آن هیچ بازدهی در داخل شهر نداشته است.

بهترین اراضی کامیاران به حراج گذاشته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سالار مرادی ظهر امروز در جلسه شورای اجرایی هلال‌احمر کامیاران، موضوع اراضی هلال‌احمر را مهم‌ و حساس‌ خواند و گفت: طی جلساتی که با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر داشته‌ایم، لزوم اقدامات جدی و پیگیری در این راستا مطرح شده است.

وی با بیان اینکه از 51 هکتار اراضی مطرح شده، سهم اداره هلال‌احمر 19 هکتار است، گفت: این زمین‌ها تفکیک شده و هیچ درآمدی را برای این جمعیت به همراه نداشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران اظهار کرد: متأسفانه بهترین اراضی موجود در این شهر به صورت حراج به فروش می‌رسد و درآمد حاصل از آن هیچ بازدهی در داخل شهر نداشته است.

مرادی خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد با شرکت‌های سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد از مجموع 7 میلیارد به داخل استان برگردانده شد، با این حال باز هم کامیاران از این بازگشت درآمد بی‌بهره بوده است.

وی عدم بازگشت این سرمایه به داخل شهر کامیاران را ناشی از عدم پیگیری‌های رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: من به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب و استفاده از اعتبارات هیچ‌گونه محدودیتی در خصوص این شهر ندارم، اما پیگیری مسئولان در این خصوص ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: خوشبختانه وضعیت مدیریت در استان خوب است و با وجود کمبود ضریب نفوذ امکانات، وضعیت مناسب و عوامل اجرایی دلسوزی دارد.

مرادی حضور دو نفر از اعضای جمعیت هلال‌احمر کامیاران در هیئت کمیسیون اجرایی استان و همچنین حضور سه نفر از هیئت استانی در کمیسیون عالی کشور را فرصتی مناسب برای حل مشکلات هلال‌احمر کردستان و کامیاران دانست و افزود: حل مشکلات نیازمند پیگیری‌های دلسوزانه و تلنگرهایی از سوی مسئولان ذیربط است.

وی با اشاره به توقف پروژه احداث جاده میاندوآب ـ کرمانشاه به علت کمبود اعتبارات اظهار کرد: حوادث جاده‌ای ناشی از غیر استاندارد بودن بعضی جاده‌ها، حجم گسترده تردد خودروها و مشکلات ترانزیتی مشکلات زیادی را در سطح استان ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کامیاران، سنندج و دیواندره در مجلس با اشاره به معضل نبود انبار برای تجهیزات امدادی در این شهر گفت: انبار بدون تجهیزات تنها یک مخروبه است و در صورت تعیین زمین و یا ساختمانی که قابلیت تغییر کاربری داشته باشد، احداث انبار با تجهیزات امدادی در اولویت قرار خواهد گرفت.

مرادی با اشاره به ساخت آشیانه برای بالگرد در استان گفت: در کمیسیون کشوری تصمیم به خرید سه بالگرد گرفته شد و یکی از این بالگردها به استان کردستان تخصیص یافته است.

وی از تخصیص اعتبارات ویژه در سال 93 خبر داد و گفت: عدم تخصیص بودجه شورای برنامه‌ریزی به هلال‌احمر باید در زمان خود انعکاس می‌یافت اما این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم کامیاران، سنندج و دیواندره در مجلس در خصوص دانشگاه پیام‌نور شهر کامیاران نیز اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی این دانشگاه در سال 85 تا سال 90 هیچ‌گونه پیشرفت و تغییر وضعیتی در آن مشاهده نشده است.

وی افزود: خوشبختانه طی پیگیری‌های صورت گرفته برای نخستین بار در کشور توانستیم بالغ بر 140 میلیون تومان بودجه از دولت برای خرید زمینی به وسعت 7 هکتار در پروژه مسکن مهر دریافت کنیم.

مرادی افزود: این مبلغ برای احداث ساختمان آموزشی پیام‌نور این شهر اختصاص یافته و اقدامات لازم برای دریافت اعتبار ساخت آن نیز انجام شده است.

نماینده مردم کامیاران سنندج و دیواندره در مجلس در خصوص دریافت امتیاز راه‌اندازی مراکزی از دانشگاه علمی و کاربری در شهر کامیاران گفت: اقدامات لازم در این راستا انجام شده که به زودی شاهد افتتاح این دانشگاه در این شهر خواهیم بود.

وی در پایان در خصوص وضعیت فوتبال کامیاران این ورزش را دارای ظرفیت بالایی در این شهرستان دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای تزریق اعتبارات به دو تیم این شهر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/79018/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول