اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اعلام کرد

باز پس‌گیری 651 هکتار اراضی ملی آذربایجان غربی از متصرفان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: امسال 651 هکتار اراضی ملی آذربایجان غربی از متصرفان باز پس‌گیری شده است.

باز پس‌گیری 651 هکتار اراضی ملی آذربایجان غربی از متصرفان

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان غربی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و با حمایت‌های دستگاه‌های قضایی امنیتی و انتظامی حدود 651 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از متصرفان باز پس‌گیری شد.

پیر مرادی ادامه داد: در این راستا 2 هزار و 776 فقره پرونده در دستگاه‌های قضایی داشتیم که به 98 درصد پرونده‌ها رسیدگی شده است.

وی ابراز داشت: امسال تعداد پرونده‌های تشکیل شده در مراجع قضایی استان اعم از تخریب، تصرف عدوانی، چرای غیر مجاز، بوته‌کنی، دخالت مجدد و قطع اشجار 2 هزار و 778 فقره پرونده بوده که سر جمع محدوده اراضی آن به یک هزار و 832 هکتار می‌رسد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد احکام صادره قطعی به نفع اداره کل تعداد 2 هزار و 742 فقره پرونده است که ما بقی نیز در انتظار صدور رای و یا در حال رسیدگی است.

پیر مرادی تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش فضای سبز آذربایجان غربی امسال با مشارکت مردم و نهادهای دولتی و خصوصی 300 هزار اصله نهال به صورت رایگان توزیع و کاشت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه همه ساله هفته منابع طبیعی که از 15 تا 21   اسفند ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از محوری‌ترین سیاست‌های اجرایی اداره کل منابع طبیعی توزیع نهال‌های غیر مثمر در بین اقشار مردم و نهادهای دولتی است.

پیر مرادی ادامه داد: امسال نیز 300 هزار اصله نهال توزیع خواهد شد که سعی بر این است که در صورت تامین نهال‌هایی از نوع مثمر همچون زرشک، فندق، نسترن و امثال آن نیز توزیع شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد: امسال در هفته منابع طبیعی به شدت بر کیفیت توزیع نهال‌ها اصرار خواهیم داشت و بعد از بازدید از نوع نهال‌ها توسط کارشناسان، اقدام به توزیع نهال خواهیم کرد.

پیر مرادی ادامه داد: در سال‌های گذشته برخی متقاضیان بدون رعایت مسائل فنی و علمی سبب آسیب‌دیدگی نهال‌ها و بلا استفاده شدن آن‌ها می‌شدند که موجب ضرر و زیان بر مجموعه می‌شد ولی امسال با رعایت مسائل فنی و کاشت نهال، توزیع رایگان برای متقاضیان انجام می‌شود.

انتهای پیام/61005/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول