اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ارومیه:

پرداخت زکات در ارومیه از مرز 5 میلیارد ریال فراتر رفت

مدیر کمیته امداد ارومیه از جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد ریال زکات در طول امسال در ارومیه خبر داد.

پرداخت زکات در ارومیه از مرز 5 میلیارد ریال فراتر رفت

شهریار حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زکات یکی از مهم‌ترین فریضه‌های الهی است که با عنایات الهی در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه‌ای در آذربایجان غربی و به ویژه ارومیه قرار گرفته است.

وی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصوم (ع)، بر ضرورت پرداخت زکات اشاره و تصریح کرد: این فریضه الهی همواره از سوی خداوند و بزرگان دین مورد توجه بوده و در موارد متعددی در کنار نماز مورد تأکید قرار گرفته است.

حسین‌زاده با اشاره به رشد چشمگیر پرداخت زکات در مرکز استان در طول سال‌های گذشته، میزان زکات جمع‌آوری شده در ارومیه را در طول سال 91 حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این رقم در حال حاضر از این مرز گذشته و به بیش از 5 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به پرداخت  بیش از دو برابری زکات در این مدت نسبت به سال گذشته در ارومیه، از رشد اعتماد مردم به عملکرد کمیته امداد و افزایش درک عمومی نسبت به وجوب این فریضه الهی یاد کرد و افزود: امید می‌رود این روند افزایشی تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

مدیر کمیته امداد ارومیه با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده از هر منطقه برای رفع نیاز خانواده‌های محروم همان منطقه و انجام پروژه‌های عمرانی در آن مناطق صرف می‌شود، تصریح کرد: با توجه به نیازسنجی‌های به عمل آمده، بخش عمده‌ای از این میزان زکات صرف نیازهای خانواده های محروم و فقرا شده و بخش دیگری نیز برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم روستایی صرف می‌شود.

حسین‌زاده در این راستا از عملکرد مروجان زکات نیز در مناطق مختلف این شهرستان قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه با افزایش سطح آگاهی مردم امروز غالب افراد بر ضرورت و وجوب پرداخت این مبالغ اطلاع دارند که بخش مهمی از این توفیق در سایه اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی‌های روحانیون و مروجان طرح زکات محقق شده است.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول