اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف خواستار شد

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر

فرماندار خوسف گفت: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در جامعه استفاده شود.

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی فرجامی‌فرد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوسف که با حضور اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم ولایت‌مدار شهرستان خوسف در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: مردم با تبعیت از ولایت فقیه بار دیگر نشان دادند که همواره پشتیبان و حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت هستند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های بسیار زیاد در بحث مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور، با کمال تاسف باز هم عرضه از تقاضای این محصول زیاد است و باید در کنار مبارزه بحث پیشگیری را برای کاهش تقاضا در جامعه با جدیت دنبال کنیم.

فرماندار خوسف از مردم خواست تا همواره با یک رویکرد اجتماعی در مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر مشارکت کنند و افزود: مسئولان نهادهای فرهنگی شهرستان نیز با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها پیگیری کنند.

فرجامی‌فرد خواستار استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز در جامعه شد و تصریح کرد: سمن‌ها و NGOها می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌ها و رفع معضلات اجتماعی ایفا کنند.

وی وظیفه اصلی شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را درمان و پیشگیری دانست و ادامه داد: بر همین اساس نخستین مرکز درمانی و بازتوانی ترک اعتیاد در دهه فجر امسال افتتاح شد و ان‌شاءالله در آینده مرکز درمانی ترک اعتیاد معدن قلعه‌زری جلگه ماژان نیز راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار خوسف با تاکید بر بررسی عوامل موثر در افزایش ابتلا به مواد مخدر در شهرستان گفت: شناسایی توزیع‌کنندگان اصلی و خرده‌فروشان، اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و تشکیل کارگروه‌های مواد مخدر از جمله راهکارهای مهم در مبارزه با این پدیده است.

انتهای پیام/69020/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول