اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

لزوم ساماندهی به تولیدات عشایری برای افزایش بهره‌وری

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تقویت تولیدات عشایر در بخش‌های مختلف باید به سمت ساماندهی تولیدات این قشر مولد و پرتلاش حرکت کنیم.

لزوم ساماندهی به تولیدات عشایری برای افزایش بهره‌وری

مجید علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش موثر عشایر در تولید محصولات مختلف دامی و صنایع دستی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی منسجم سعی در ساماندهی و تقویت تولیدات عشایر در بخش‌های مختلف کنیم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به جمعیت بیش از 75 هزار نفری عشایری در کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه‌های اصلی امور عشایر استان تقویت و توسعه تولیدات عشایری در حوزه‌های مختلف است.

علی‌پور عنوان کرد: حمایت از قشر پرتلاش عشایر در بخش تولید علاوه بر رونق بخشیدن به اقتصاد کشور در تولید صنایع دستی‌ محصولات دامی و کشاورزی باعث ساماندهی و رونق به زندگی عشایر در نقاط مختلف استان خواهد شد.

 وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به عشایر شده است، اذعان داشت: به دلیل شرایط جغرافیای استان هنوز جای کار برای عشایر زیاد است و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید عزم خود را برای خدمت هرچه بیشتر به عشایر جزم کنند.

علی‌پور گفت: تولیدات عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف دامی و صنایع دستی زبانزد بوده که لازم است حمایت از آن‌ها برای تولید بیش از گذشته شود.

این مسئول در امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی بیشتر از جمله در زمینه بهسازی جاده‌های عشایری و آبرسانی، به سایر نیازها اشاره کرد و گفت: ساماندهی مناطق عشایری، افزایش بهره‌وری از منابع آبی و خاکی از سایر خدماتی است که باید در این خصوص تلاش و همت بیشتری برای توسعه آن‌ها از خود نشان دهیم.

وی از وجود بیش از 11 هزار خانوار کشاورزی در این استان گفت و افزود: عشایر قشقایی و لر در استان ما در قالب طوایف و تیره‌های مختلف بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای به تولید و کمک به اقتصاد استان مشغول به کار و تولید هستند.

انتهای پیام/82008/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول