اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بهمئی:

مسئولان از کمک به حوزه علمیه خواهران بهمئی دریغ نکنند

امام جمعه موقت بهمئی گفت: افتتاح حوزه علمیه خواهران در شهرستان بهمئی نقطه عطف فرهنگی است و از مسئولان می‌خواهیم تا در حمایت از این نهاد مقدس دریغ نکنند.

مسئولان از کمک به حوزه علمیه خواهران بهمئی دریغ نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، حجت‌الاسلام علی سعیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بهمئی شرط پذیرش اعمال انسان را تقوا عنوان کرد و گفت: تقوا از نظر لغوی به معنای ترسیدن، پرهیز کردن و مراقبت کردن است.

وی افزود: اگر شخصی قصد عبور از رودخانه را داشته باشد نهایت سعی و تلاش خود را می‌کند تا غرق نشود و برای این کار به دنبال معبر مناسب و جای پای حسابی می‌گردد و حکایت زندگی ما انسان‌ها نیز حکایت همین فرد را دارد.

وی افزود: زندگی بشر به گونه‌ای است که خواسته یا ناخواسته هزاران حفره، چاله، ناامنی و مشغولیات دنیایی که انسان را از پیمودن مسیر دور می‌کنند در آن وجود دارد و فرد متقی باید آگاه باشد و بداند که اگر چشم بسته به پیمودن مسیر زندگی ادامه دهد دچار هلاکت و سرنگونی می‌شود.

امام جمعه موقت بهمئی در فراز دیگری از خطبه‌های امروز رحلت مظلومانه حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت گفت و افزود: علی‌رغم اینکه امام موسی کاظم (ع) دختران دیگری هم داشت این فرزند ممتاز بود و از لحاظ علم و تقوا سرآمد.

وی گفت: عده‌ای از اهل ری خدمت امام صادق(ع) رسیدند و امام به آنان فرمود برای خداوند متعال خانه و حرمی وجود دارد که آن کعبه است، برای پیامبر(ص) حرمی هست که آن مدینه است، برای امیرالمؤمنین حرم و خانه‌ای هست که آن نجف است و اما برای ما اهل بیت حرمی است که در شهر قم ساخته می‌شود و به زودی فرزندی از فرزندان من در شهر قم دفن می‌شود که باعث می‌شود آن شهر مهد علم و نشر معارف اسلام شود و هر کس با معرفت او را زیارت کند بهشت نصیبش می‌شود.

امام جمعه موقت بهمئی در ادامه گفت: کاری که حضرت امام خمینی (ره) کرد باعث شد کفر و تاریکی را برچیند و نور اسلام را به جهان منور سازد و کار آن حضرت کمتر از کار حضرت ابراهیم و بت‌شکنی نبود زیرا در حالی که اسلام به سمت اضمحلال و نابودی پیش می‌رفت امام روح‌الله به میدان آمد و اسلام را زنده کرد.

سعیدی ضمن قدردانی مجدد از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: قدم شما برای حمایت از اسلام و دین خدا نزد خدا ارزشمند است.

وی در پایان خطبه‌های امروز افتتاح حوزه علمیه شهرستان بهمئی را نقطه عطف فرهنگی دانست و از مسئولان شهرستان بهمئی خواست حمایت‌های خود را از این نهاد مقدس دریغ نکنند.

انتهای پیام/82009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول