اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

برگزاری رزمایش امداد و نجات خواهران در نکا

مسئول حوزه حضرت زینب(س) سپاه نکا گفت: رزمایش یک روزه امداد و نجات ویژه خواهران در مسجد صاحب الزمان(عج) نکا عصر امروز برگزار شد.

برگزاری رزمایش امداد و نجات خواهران در نکا

سکینه فلاح عصر امروز در حاشیه برگزاری رزمایش امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار داشت: این رزمایش به مدت یک روز در محورهای آموزش و تمرین امداد و نجات، آموزش عملی امداد در سیل در مسجد صاحب الزمان(عج) نکا برگزار شد.

وی هدف از برگزاری همایش را آمادگی کامل نیروهای بسیجی در مقابل حوادث غیرمترقبه و استفاده از حضور آنها در ماموریت‌هایی نظیر وقوع سیل و زلزله عنوان کرد.

فلاح افزود: سازماندهی نیروها، ارائه آموزش‌های ایمنی، آموزش و تمرین عملیات امداد و نجات توسط خواهران گردان الزهرا(س) نکا در حال برگزاری است.

مسئول حوزه حضرت زینب(س) سپاه نکا تعداد شرکت‌کنندگان در رزمایش را 250 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: مربیانی از هلال احمر و سپاه به آموزش نظامی و امداد و نجات خواهران شرکت‌کننده می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این رزمایش همه ساله در شهرستان نکا انجام می‌شود، ادامه داد: اجرای قرائت قرآن، قرائت دعای عهد، اجرای مسابقات، برگزاری امتحانات و تهیه بروشور از جمله برنامه‌های فرهنگی جنبی این رزمایش است.

مسئول حوزه حضرت زینب (س) نکا گفت: این رزمایش با هماهنگی پایگاه حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است و  تمام برنامه‌های رزمایش با هماهنگی اعضای بسیج و سپاه خواهران و گردان الزهرا و نیز همکاری هلال احمر شهرستان انجام شد.

فلاح ادامه داد: تقویت عملیات امداد و نجات این گردان برای مقابله با حوادث احتمالی و بالا بردن قدرت دفاعی برای خدمات‌رسانی به مردم در مقابله با حملات فرضی دشمن و همچنین حوادث غیرمترقبه از مهم‌ترین اهداف ما در این برنامه است.

وی گفت: افزایش توان جسمی و بالا بردن آمادگی رزمی و دفاعی در بین خواهران از جمله مسائلی است که باید در هر شرایطی مورد توجه قرار گیرد تا بانوان نیز همپای برادران در مواقع بحرانی با آمادگی کامل وارد شوند.

فلاح با بیان برنامه آموزشی خواهران بسیج، تصریح کرد: امروز بسیج خواهران سپاه گردان‌های الزهرا(س) یک دوره آموزشی یک روزه برای گذراندن تعلیمات نظامی، عقیدتی سیاسی، امداد و نجات را می‌گذرانند.

وی بیان داشت: بسیجیان باید در پایگاه‌های خود آمادگی لازم را برای مواقع اضطراری داشته باشند تا در مواقعی که شهرستان نیاز به خدمات آنان درباره امداد و نجات و یا موارد دیگر دارد همانند گذشته با آمادگی تمام وارد عرصه عمل شوند.

انتهای پیام/86002/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول