اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان خبر داد

اعزام گروه‎های امداد و نجات هلال‌احمر گلستان به مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: در پی بارش شدید برف و کولاک در استان مازندران، گروه‎های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان به این منطقه اعزام شدند.

اعزام گروه‎های امداد و نجات هلال‌احمر گلستان به مازندران

مجتبی اکبری صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: چهار تیم عملیات امداد و نجات به همراه تعداد 12 نجاتگر از جمله کمک‎های امدادی استان گلستان به این استان شمالی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار خودروی نجات آمبولانس، 50 بسته مواد غذایی، کنسرو و نان از دیگر اقلامی بوده که برای هموطنان آسیب‎دیده از برف و کولاک در این استان ارسال شده است.

امدادرسانی به 300 خودروی گرفتار در برف و کولاک

اکبری با اشاره به امدادرسانی هلال احمر استان در محورهای عبوری گلستان اذعان داشت: دیروز سه‎شنبه در محور مینودشت ـ تنگراه 78 نفر دچار حادثه شده بودند که 22 نفر از آنان اسکان داده شدند.

وی یادآور شد: در این عملیات امداد و نجات 40 تخته پتو و مواد غذایی بین افراد حادثه دیده توزیع شد.

براساس اعلام پلیس راه استان گلستان نیز، از روز جمعه 11 بهمن ماه با بارش برف سنگین در استان با به‎کارگیری 40 خودرو و 120 نفر نیروی این مجموعه، تاکنون به 300 خودروی گرفتار در محورهای عبوری استان امدادرسانی شده است.

همچنین براساس گزارش شهرداری‎های استان، عملیات برف‎روبی و نمک‎پاشی توسط این دستگاه‎ها برای رفع مشکلات تردد معابر شهری انجام گرفته است.

اطلاعیه شرکت آبفار گلستان

شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان نیز طی اطلاعیه‎ای به شهروندان گلستانی هشدار داد، با توجه به سرمای بی‎سابقه و بروز یخبندان، به منظور جلوگیری از شکستگی لوله‎ها و کنتور آب در فضای باز، آن را با پوشش مناسب از قبیل گونی، موکت، پشم شیشه و سایر الیاف مصنوعی محافظت کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در زمان بروز یخبندان شهروندان از ریختن آب جوش بر روی کنتور آب و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای رفع یخ‎زدگی جداً خودداری کنند.

در این اطلاعیه هشدار داده شده است، از باز گذاشتن شیر آب جهت رفع یخ‎زدگی کنتور و لوله‎ها که باعث هدر رفت آب می‎شود، جداً خودداری کرده، تا امکان آب‎رسانی به دیگر شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/83002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول